دکتر نجفی استاندار گیلان:

آب جزء مباحث اصلی استان است و برنامه ریزی جدی را می طلبد

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان در یازدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب دکتر نجفی استاندار گیلان گفت: بحران آب در دنیا و در ایران ...

 

        به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان در یازدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب دکتر نجفی استاندار گیلان گفت: بحران آب در دنیا و در ایران بر ما پوشیده نیست، اما میزان بارش در گیلان، آن‌قدر ایدئال نیست که نیاز به توجه و مدیریت نباشد لذا می‌طلبد مدیران مربوطه جدا این موضوع را با وزارت نیرو مطرح کنند.

وی بابیان اینکه ما در زمینه آب تحت‌فشار دچار ضعف هستیم تأکید کرد: آب جزء مباحث اصلی استان گیلان است و برنامه‌ریزی جدی را می‌طلبد.

دکتر نجفی با اشاره به حضور معاون اول رئیس‌جمهور در گیلان گفت: دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار اخیر در خصوص موضوع آب استان گیلان به‌خوبی اشراف داشته و از اهمیت آن در استان باخبر است.

وی به سال آبی ۹۴ اشاره کرد و گفت: استان  در وضعیت نامطلوب آبی توانست آن بحران را مدیریت کرده که در مقایسه  سال ۹۵ و ۹۶ بارش بهتری داشتیم و باید جدیت سال ۹۴ را در مدیریت امسال به کار بگیریم تا از این سرمایه الهی به‌خوبی بهره‌مند شویم.

دکتر نجفی  استان گیلان و مازندران را قطب  کاشت برنج و گندم در کشور دانست و در ادامه گفت: اگرچه کاشت اقلام دیگر مانند صنوبر، کیوی و غیره. صرفه اقتصادی بیشتری دارد اما ما مصمم هستیم تا با مدیریت مناسب بتوانیم کاشت برنج را ارتقا داده تا هم برای کشاورز مثمر ثمر باشد و هم نیاز کشور برطرف شود.

کد خبر: 990
  تاریخ خبر : چهارشنبه 14 تیر 1396
 دبیر خبر
 950