از دلایل اصلی خسارتهای ناشی سیلاب اخیر در شهرستان تالش؛

دخالت در منابع آبی و جریان طبیعی رودخانه ها است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان مهندس لطفی مدیر عامل این شرکت در جلسه مدیریت بحران شهرستان تالش...

 

      به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان مهندس لطفی مدیر عامل این شرکت در جلسه مدیریت بحران شهرستان تالش گفت: در سیلاب شهرستان تالش حدود 11 کیلومتر در بیش از 32 بازه دیواره رودخانه ها تخریب و نیازمند به دیواره حفاظتی دارد که برآورد اولیه هزینه آنها 42 میلیارد تومان می باشد.

     مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، میزان بارش در شهرستان تالش را 115 میلی متر اعلام کرد و افزود : این بارندگی باعث حجم سیلاب حدود 50 میلیون متر مکعب شد که تخریب اغلب سردهنه های اصلی رودخانه های تالش را در پی داشت که برای بازسازی آنها نیازمند 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار می باشد.

     وی  یکی از دلایل اصلی خسارتهای ناشی از سیلاب اخیر را دخالت در جریان طبیعی رودخانه ها و منابع آبی دانست و اظهار داشت: بر این اساس برای جلوگیری از تکرار حوادث در آینده می بایست حدود 40 کیلومتر از مسیر رودخانه های اصلی شهرستان تالش ساماندهی که نیازمند 40 میلیارد تومان اعتبار می باشد.

     وی ادامه داد ، پیشنهاد می شود جهت ساماندهی حدود 10 کیلومتر از رودخانه های ناورود و کرگانرود و ساماندهی سردهنه های اصلی رودخانه های تالش به صورت ضروری حدود 15 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود.

     شایان ذکر است در سیلاب اخیر کارکنان امور آب شهرستان تالش در قالب چند اکیپ و همچنین با فعالیت چندین دستگاه از جمله ماشین آلات سنگین به کمک همو طنان عزیز سیل زده شتافتند.

کد خبر: 1233
  تاریخ خبر : دوشنبه 9 مهر 1397
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 10 مهر 1397
 دبیر خبر
 1193