مهندس حاج رسولیهامشاور وزیرنیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران :

احداث سدهای لاستیکی با توجه به هزینه پایین آنها در وسعت بیشتر حائز اهمیت است

مهندس حاج‌رسولیها مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در آئین افتتاح نخستین سدلاستیکی گیلان که با حضور دکتر نجفی استاندار گیلان، دکتر قربانی نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت...

 

       مهندس حاج‌رسولیها مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در آئین افتتاح نخستین سدلاستیکی گیلان که با حضور دکتر نجفی استاندار گیلان، دکتر قربانی نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: از ۱۷ سال پیش تکنولوژی احداث سدهای لاستیکی در کشور بومی شده و هزینه ساخت سدهای لاستیکی به ازای هر هکتار اراضی کشاورزی ۱۵ میلیون تومان و هزینه احداث سد با سازه‌های بزرگ چهار برابر ساخت سدهای لاستیکی است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه سدهای لاستیکی در مناطق با پایه دبی بالا مانند استان‌های گیلان، مازندران و گلستان احداث می‌شود، تصریح کرد: تعداد ۹ سد لاستیکی در  استان‌های شمالی کشور در حال بهره‌برداری است.

مهندس حاج رسولیها از احداث ۱۸ سد لاستیکی در مناطق پایه دبی بالا مانند گیلان، مازندران و گلستان خبر داد و بیان کرد: احداث سدهای لاستیکی با توجه به هزینه پایین آنها در وسعت بیشتر حائز اهمیت است.

وی به وضعیت ساخت سد قبل از انقلاب در کشور اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب ۱۹ سد در کشور احداث شد و اجازه ساخت سد به متخصصان داخلی را نمی‌دادند اما پس از انقلاب ۱۷۳ سد در کشور احداث شده و با تلاش دست‌اندرکاران اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که در سازه‌های سدسازی نیازی به خارج از کشور نداریم و به خودکفایی کامل رسیدیم.

 

 

 

کد خبر: 958
  تاریخ خبر : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 24 اردیبهشت 1396
 دبیر خبر
 1321