مهندس لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان:

بهره برداری از سد دهنه سر بهبود آبیاری هزار هکتار از اراضی شالیزاری منطقه را فراهم نمود

مهندس کاظم لطفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان ،در آیین افتتاح نخستین سد لاستیکی گیلان در دهنه‌سر با اشاره به اینکه توسعه و بهبود آبیاری اراضی شالیزاری حدود یک‌هزار هکتار اراضی کشاورزی از اهداف احداث این سد است ...

 

       مهندس کاظم لطفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان ،در آیین افتتاح نخستین سد لاستیکی گیلان در دهنه‌سر با اشاره به اینکه توسعه و بهبود آبیاری اراضی شالیزاری حدود یک‌هزار هکتار اراضی کشاورزی از اهداف احداث این سد است اظهار کرد: ایجاد حوضچه مکش مناسب به منظور پمپاژ از اهداف احداث سد مذکور است.

مهندس لطفی عملیات بهبود بستر و جلوگیری از پدیده کف‌کنی را از اهداف احداث سد لاستیکی دهنه‌سر عنوان کرد و افزود: جذب گردشگر، مسایل زیست‌محیطی، پرورش آبزیان و تغذیه آب زیرزمینی از دیگر اهداف احداث سد مذکور است.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه ۲۱۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی برای احداث سد لاستیکی دهنه‌سر انجام شده است، تصریح کرد: ۱۰۳ هزار و ۴۷۰ متر مکعب عملیات خاکریزی، ۴۴۵ تن میلگرد گذاری و ۵ هزار و ۳۱۰ متر مربع قالب‌بندی برای احداث سد مذکور انجام شده است.

رئیس هیأت مدیره آب منطقه ای گیلان: ارتفاع سد لاستیکی دهنه‌سر را ۲.۵ متر عنوان کرد و گفت: طول لاستیک سد در قاعده ۳۴ متر و طول لاستیک در تاج ۴۱.۵ متر بوده و دو دستگاه سیستم هوارسان در سد لاستیکی دهنه‌سر اشاره کرد و گفت: ۳۰ دقیقه زمان برای پر کردن لاستیک نیاز است و ۲۰ دقیقه زمان برای تخلیه لاستیک نیاز دارد.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار متر مکعب حجم مخزن ذخیره آب سد لاستیکی دهنه‌سر است، یادآور شد: نوع سرریز این سد آزاد است.

مهندس لطفی در پایان گفت: برای ساخت این سد لاستیکی با حجم مخزن 350 هزار مترمکعب و قدرت تنظیم آب سالانه یک میلیون مترمعکب 80 میلیارد ریال هزینه شده است.

هم اکنون 9 سد لاستیکی در گیلان در حال ساخت است و ساخت 2 سد دیگر نیز در مرحله‌ی انتخاب پیمانکار است.

 

کد خبر: 957
  تاریخ خبر : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396
 دبیر خبر
 931