دکتر نجفی استاندار گیلان:

سرمایه گذاری در بخش آب استان شکوفایی اقتصادی را به دنبال دارد

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان دکتر محمدعلی نجفی در آیین افتتاح سد لاستیکی دهنه سر که با حضور مهندس حاج رسولیها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، دکتر قربانی نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی و محلی برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک روز جهانی کارگر گفت...

 

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان دکتر محمدعلی نجفی در آیین افتتاح سد لاستیکی دهنه سر که با حضور مهندس حاج رسولیها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، دکتر قربانی نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی و محلی  برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک روز جهانی کارگر گفت : اگر چه به ظاهر روز جهانی کارگر در 130 تا 140 سال پیش در پی حوادث روی داده در غرب و آمریکا نام گرفته شده است اما پیش از آن در ظهور اسلام ،  پیامبر اعظم (ص) به دست کارگر بوسه زدند و حضرت امیر المومنین (ع) و ائمه اطهار همگی به کار و تلاش عشق می‌ورزیدند که این نشان از  اهمیت کارگر در دین مبین اسلام است .

دکتر نجفی در ادامه گفت: تصور از گیلان برای هر فرد و مقام کشوری این است که گیلان باتوجه به بارندگی‌های خوب، هیچگاه با مشکل کم آبی مواجه نیست اما حقیقت به گونه‌ای دیگر بوده به نحوی که در همان ایامی که وضعیت استان از لحاظ بارش خوب توصیف شده بود مسئولین استان تا پاسی از شب جهت ساماندهی و توزیع مناسب آب کشاورزی  در تلاش بودند .

استاندار گیلان در ادامه افزود : درست است که بارش‌های گیلان هزار میلی متر بالاتر از میانگین کشوری بوده و شکرگزار این نعمت الهی هستیم اما متأسفانه بخش عمده‌ای از این بارندگی‌ها بدون استفاده وارد دریا می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب استان اظهار داشت  : الحمدا... در دولت یازدهم  توفیقات خوبی در این بخش حاصل شد .

وی احداث سدهای لاستیکی را از جمله اقدامات مهم در مدیریت آب و جلوگیری از هدر رفت بارش‌ها به دریا عنوان کرد و افزود : در سفر نخست رئیس جمهور به گیلان 11 سد لاستیکی در استان تعریف شد.

وی افزود : پیش از دولت یازدهم ساخت تنها 4 سد لاستیکی در گیلان شروع شده بود که ابتر باقی مانده بود .

وی از اجرای 9 سد لاستیکی در استان خبر داد و افزود : به جد دنبال آن هستیم تا عملیات اجرایی 2 سد لاستیکی باقیمانده در همین ماه آغاز گردد.

استاندار گیلان شهرستان آستانه اشرفیه را از جمله مناطقی دانست که احداث سد لاستیکی می تواند نقش موثری را در تأمین آب کشاورزی آن ایفاء کند افزود : چنانچه در دیگر مناطق استان بتوانیم برای هر هزار هکتار یک سد لاستیکی در نظر گیریم خواهیم توانست 10 تا 15 سد لاستیکی دیگر در استان احداث کنیم.

دکتر نجفی  بر ضرورت توسعه طرح‌های پرورش ماهی در قفس به 12 هزار تن ، بهره‌گیری از فرصت سواحل، حمایت از بخش تولید برنج و چای و دیگر محصولات کشاورزی تأکید کرد و افزود : اشتغال تنها با توزیع پول صورت نخواهد پذیرفت  .

 استاندار گیلان در ادامه گفت : باید با فراهم کردن فرصت شغلی مناسب و طرح‌های اقتصادی در جهت توانمند ساختن قشر محروم  جامعه تلاش کرد .

وی با بیان اینکه به هر میزان که در بخش آبرسانی گیلان تلاش کنیم باز جای کار وجود دارد افزود : سرمایه گذاری در بخش تامین آب استان شکوفایی اقتصادی را در پی خواهد داشت و نه تنها هزینه نبوده بلکه سرمایه‌گذاری برای توسعه کشور بشمار می‌رود.

کد خبر: 956
  تاریخ خبر : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396
 دبیر خبر
 1057