اقدامات شرکت آب منطقه ای گیلان در شهرستان آستارا تشریح شد

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان مهندس سیف الهیان نماینده شرکت در شهرستان آستارا گفت: شهرستان آستارا با داشتن 20 سردهنه عمده و مهم ، 8 ایستگاه پمپاژ و 25 چاه عمیق در سطح منطقه نسبت به آبیاری حدود 3600 هکتار از اراضی شالیکاری از توان قابل توجهی برخوردار می باشد.

 

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، مهندس سیف الهیان نماینده شرکت در شهرستان آستارا گفت: شهرستان آستارا با داشتن 20 سردهنه عمده و مهم، 8 ایستگاه پمپاژ و 25 چاه عمیق در سطح منطقه نسبت به آبیاری حدود 3600 هکتار از اراضی شالیکاری از توان قابل توجهی برخوردار می باشد.

 

       مهندس سیف الهیان تصریح کرد: از جمله اقدامات دیگر می توان به بهره گیری از 200 هکتار از آببندان های شهرستان اشاره کرد که کمک شایانی در جهت نیازهای آبی کشاورزان می کند. همچنین در فصل جدید کشاورزی با عقد قرارداد، پروژه لایروبی انهار شهرستان از اواخر اسفندماه سال 94 شروع و تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با لایروبی حدود 25 کیلومتر به پایان رسید.

 

       وی در ادامه افزود: تمامی چاه های عمیق منطقه(بالغ بر 25 حلقه) تست و راه اندازی گردید و پس از اتمام آن نیز اقدامات اولیه جهت جلوگیری از سرقت آن ها انجام شده است. آبگیری آببندان ها از دی ماه سال 94 شروع و در فصل آبیاری جاری تنها حدود 30 درصد آببندانهای روستای ویرمونی مورد استفاده قرار گرفته است و جزء یک مورد، مشکل خاصی در بهره برداری چاه های عمیق منطقه مشاهده نگردید.

 

 

کد خبر: 865
  تاریخ خبر : شنبه 13 شهریور 1395
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 20 شهریور 1395
 دبیر خبر
 1335