با حضور استاندار گیلان

عملیات ساخت سد لاستیکی در ماسال آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت سد لاستیکی برای آبیاری یک‌هزار و 750 هکتار از اراضی شالیزاری ماسال با حضور استاندار گیلان آغاز شد.

 

       به گزارش روابط عمومی، دکتر مجید نیکخوی سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، در آغاز عملیات اجرایی سد لاستیکی در این شهرستان گفت: سد لاستیکی ماسال با اهداف کشاورزی، گردشگری، توریستی، مسائل زیست محیطی، پرورش آبزیان، تغذیه آب زیرزمینی، تثبیت بستر و جلوگیری از پدیده کف کنی و بند انحرافی جهت انحراف آب به نهر آبگیر ساخته  می شود. 

 

       دکترمجید نیکخوی با بیان اینکه یک‌هزار و 750 هکتار اراضی شالیزاری ماسال توسط سد لاستیکی آبیاری می‌شود، تصریح کرد: سد لاستیکی ماسال در مدت دو سال افتتاح می‌شود. سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه ساخت 11 سد لاستیکی در استان از مصوبات دولت است، خاطرنشان کرد: کاهش مشکلات آب مزارع از مهم‌ترین ویژگی‌های ساخت سد لاستیکی است .وی ذخیره موقت دبی پایه آب رودخانه‌ها و کاهش هزینه پمپاژ آب به اراضی کشاورزی را از جمله مزایای ساخت سد لاستیکی برشمرد.

 

       در ادامه، دکتر نیکخوی ضمن تشکر از کلیه مسئولین استانی در همکاری  برای آبیاری سال جاری که حتی کمترین دغدغه را نداشتیم گفت: امسال ما توانستیم آب را در سدهای تاریک و سنگر تنظیم کنیم که از نتایج خوب آن می توان به ذخیره 500 میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود اشاره کرد.

 

       بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی احداث سد لاستیکی ماسال با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در ماسال آغاز شده است.

 

 

کد خبر: 826
  تاریخ خبر : دوشنبه 28 تیر 1395
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 28 تیر 1395
 دبیر خبر
 1170