دکتر نیکخوی؛

نیاز آبی مورد نیاز اراضی کشاورزی گیلان حدود دو برابر حجم فعلی سد سفیدرود می باشد

دکترمجید نیکخوی سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت: حجم آب پشت سد سفیدرود در حال حاضر یک میلیارد و پنجاه و هفت میلیون متر مکعب می باشد که این وضعیت خوبی را نشان می دهد ولی این بحث ما را به این نقطه می رساند که تدبیر در این موضوع خیلی مهم است زیرا آب مورد نیاز اراضی کشاورزی گیلان حدود دو برابر این حجم می باشد.

 

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، دکترمجید نیکخوی سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز گیلان در تشریح اهداف فصل آبیاری سال جاری تصریح کرد: خروجی سد سفیدرود در حال حاضر 215 متر مکعب در ثانیه می باشد که به صورت شبانه روزی 16 میلیون متر مکعب معادل حجمی آن می شود. که آبیاری حدود 180000 هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان را تحت پوشش قرار می دهد در صورتی که اراضی کشاورزی استان گیلان حدود 238000 هکتار می باشد.

 

        سرپرست آب منطقه ای گیلان ضمن تأکید بر تعامل هرچه بیشتر کشاورزان عزیز و مسئولین گفت: حجم آب پشت سد در حال حاضر یک میلیارد و پنجاه و هفت میلیون متر مکعب می باشد که این وضعیت خوبی را نشان می دهد ولی این بحث ما را به این نقطه می رساند که تدبیر در این موضوع خیلی مهم است زیرا آب مورد نیاز اراضی کشاورزی گیلان حدود دوبرابر این حجم می باشد.

 

       وی در پایان ضمن تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: مدیریت در منابع آب را مثل سنوات گذشته باید ادامه بدهیم و در واقع انتظار ما این است که با همکاری کشاورزان عزیز و مسئولین بزرگوار برنامه تناوبی و مدیریت بهینه مصرف آب را داشته باشیم.

 

کد خبر: 763
  تاریخ خبر : دوشنبه 13 اردیبهشت 1395
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1395
 دبیر خبر
 979