بازدید دکتر نجفی استاندار گیلان از سر ریز سد سفیدرود

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، سد مخزنی سفیدرود پس از سه سال کم‌آبی، صبح امروز سرریز شد.

 

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، سد مخزنی سفیدرود پس از سه سال کم‌آبی صبح امروز سرریز شد. استاندار گیلان در جریان بازدید از سد سفیدرود گفت: پس از سه سال سد سفیدرود سرریز شده و اکنون یک‌میلیارد و40 میلیون مترمکعب آب ذخیره داریم.

       دکتر محمدعلی نجفی، ورودی آب سد سفیدرود را 230 مترمکعب در ثانیه عنوان کرد و گفت:  توصیه می‌کنم کشاورزان وارد شالیزارها شوند و فصل کشت را آغاز کنند. وی با بیان اینکه سرریز شدن آب سد سفیدرود به معنای داشتن آب به اندازه کافی نیست، تصریح کرد: ظرفیت اولیه سد سفیدرود یک‌میلیارد و 600 میلیون مترمکعب بود و به دلیل رسوب‌گذاری به یک‌میلیارد و40 میلیون مترمکعب رسیده است.

      

       استاندار گیلان با اشاره به اینکه آب سد برای مصرف شرب و نشاکاری رهاسازی شده است، خاطرنشان کرد: سرریز شدن سد سفیدرود، 20 درصد در ذخیره‌سازی آب و 20 روز زودتر از آغاز نشاکاری تاثیرگذار است .وی با تأکید بر اینکه کشاورزان در مزارع حضور پیدا کنند تا با مشکل کم آبی مواجه نشویم، یادآور شد: مدیریت منابع آبی از موضوع‌های مهم بوده و مسئولان و کشاورزان این مدیریت را اعمال کنند.

        دکترنجفی آماده‌سازی سدهای پلرود و شفارود را از جمله برنامه‌های گیلان در سال جاری عنوان کرد و متذکر شد: 11 سد لاستیکی در گیلان در حال احداث بوده و امسال چهار سد به بهره‌برداری می‌رسد .وی تسطیح و نوسازی اراضی کشاورزی را از اقدام‌های درحال انجام در گیلان ذکر کرد و  یادآور شد: امسال 10 هزار هکتار شالیزار تجهیز و نوسازی می‌شود.

استاندار گیلان تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری این استان را از اقدام‌های بی‌نظیر دولت خواند.

بر اساس این گزارش، آب 180 هزار هکتار شالیزار از 238 هزار هکتار شالیزارهای گیلان از سد سفیدرود تامین می‌شود.

 

کد خبر: 742
  تاریخ خبر : دوشنبه 16 فروردین 1395
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 17 فروردین 1395
 دبیر خبر
 1121