قائم مقام محترم وزیر نیرو در گیلان:

امیدواری و نکته مثبت در صنعت آب و برق گیلان انگیزه بسیار در خدمت به مردم است

جلسه شورای انسجام بخشی مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان با حضور مهندس محمودی ، قائم مقام محترم وزیر نیرو و مهندس حاج رسولی ها مدیرعامل محترم شرکت مدیریت منابع آب ایران ، شامگاه روز چهارشنبه مورخه 26/1/1394 در شرکت آب منطقه ای گیلان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس آقابیگی رئیس شورای هماهنگی مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان با تشکر از حمایتهای وزارت نیرو از طرحهای عمرانی صنعت آب و برق در سراسر کشور، گفت: از رهگذر این حمایتها خدمات قابل توجهی در اختیار مردم عزیز قرار گرفته که استان گیلان هم از این قائده مستثنی نبوده است.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در ادامه افزود: آخرین شرایط استان گیلان در 10 ایستگاه شاخص از مهرماه تا کنون بیانگر 957 میلیمتر بارش می باشد که 29% بیشتر از سال گذشته و نسبت به آمار بلند 21% افزایش را نشان می دهد و همچنین در حوضه آبریز سد سفیدرود به عنوان شاهرگ حیاتی اقتصاد استان 274 میلیمتر بارش ثبت شده است.

مهندس آقابیگی با اشاره به کاهش 15 میلیون متر مکعبی روان آبها گفت : میزان نیاز آبی برای جمیع موارد مورد استفاده سه میلیارد و دویست میلیون تا سه میلیارد و پانصد میلیون متر مکعب است که با توجه به کسب آن از منابع مختلف بخش اعظمی نزدیک به دو میلیارد تا دو میلیارد و دویست میلیون مترمکعب در سال از خارج از استان تأمین می شود و430 میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی و هفتصد تا هشتصد میلیون مترمکعب نیز از روان آب ها که از طریق ایستگاههای پمپاژ و سازه های موقت استحصال می شود و لازم است تا بگویم ذخیره حال حاضر سد سفیدرود قریب به 60 میلیون مترمکعب کمتر از سال گذشته می باشد که می بایست با همیاری تمامی دستگاههای ذیربط و همکاری مردم عزیز در مدیریت منابع آب ،این کاهش جبران شود.

مهندس آقابیگی در ادامه با اشاره به اینکه عمده بارندگی ها در غیر از فصل کشاورزی صورت می گیرد گفت: 80 تا 85% بارندگی ها در فصولی روی می دهد که استان به لحاظ مباحث کشاورزی خیلی به آن احتیاجی ندارد و عموماً بر اساس شرایط اقلیم در دوره کشت با کمبود آب روبرو هستیم و لازم است تا راه حل اساسی برای این موضوع اندیشیده شود .

رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق گیلان در انتها گفت: مجموعه استان از توجه و عنایت وزارت نیرو به پروژه ها و طرحهای عمرانی گیلان سپاسگزار بوده و بر اساس همین توجه خوشبختانه میزان اعتبارات در سال 1394 نسبت به سال گذشته خصوصاً در بخش آب 80 تا 84% رشد پیدا کرده و امیدواریم با استمرار این حمایتها و بر اساس چشم انداز 20 ساله و سیاست توسعه گیلان ، طرحهای نیمه تمام به پایان رسیده و نگاه ویژه ما به تأمین آب مورد نیاز از منابع داخلی است.

در ادامه این جلسه مهندس ستار محمودی ، قائم مقام محترم وزیر نیرو با تشکر از تلاش شبانه روزی مجموعه صنعت آب و برق گیلان گفت: امیدواری و نکته مثبت در مجموعه آب و برق گیلان انگیزه بسیار در خدمت رسانی به مردم عزیز است.

مهندس محمودی افزود: برای توسعه استان گیلان با توجه به این میزان بارندگی و فرقهای کشاورزی صنعتی و ترانزیتی لازم است همه ارکان دست به دست هم بدهیم و با پای کار آوردن سیاستگزاران خصوصاً نمایندگان محترم مجلس ضمن توسعه صنعت آب و برق در استان، گیلان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

گفتنی است در این جلسه مدیران ارشد شرکتهای تابعه صنعت نیز به بیان دیدگاهها و مسائل مرتبط با مجموعه متبوعه خود پرداختند. 

کد خبر: 406
  تاریخ خبر : پنجشنبه 27 فروردین 1394
 دبیر خبر
 996