رفع تصرف حریم اراضی استملاکی در شهرستان های لنگرود و آستانه اشرفیه

حدود 13 هزار متر مربع از حریم اراضی استملاکی شهرستان لنگرود و همچنین 2400 متر مربع از اراضی استملاکی حریم کانال در شهرستان آستانه اشرفیه رفع تصرف و آزادسازی شد.

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان به نقل از اداره منابع آب شهرستان لنگرود، با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی (حرایم کانالها، بستر رودخانه ها و ...)، این امور در راستای وظایف سازمانی و پس از طرح شکایت از فردی که نسبت به تصرف اراضی حریم رودخانه شلمانرود واقع در روستای سلوش از توابع بخش کومله اقدام نموده بود. پس ازطرح شکایت و پیگیری از طریق دادستان عمومی و انقلاب و اخذ دستورات لازم و با حضور پاسگاه و همکاری گروهای گشت و بازرسی نسبت به تخریب مغازه و رفع تصرف و آزاد سازی اراضی حریم اقدام شده است.

در گزارشی دیگر از این امور در راستای حفظ حقوق‌بیت‌المال و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها، انهار و کانالها، با شناسایی 11 مورد از تصرف حریم اراضی استملاکی C5 واقع در منطقه میان‌محله پاپکیاده از توابع شهرستان لنگرود، با پیگیری‌های حقوقی صورت گرفته، موفق به آزادسازی زمین‌های مذکور به مساحت 13 هزار متر مربع گردیده است.

این گزارش حاکیست در منطقه شیرکوه چهارده آستانه اشرفیه نیز توسط اداره منابع آب این شهرستان 2 مورد تصرف به مقدار  2400 متر مربع از اراضی استملاکی در حریم کانال رفع تصرف صورت گرفت.

 

کد خبر: 1729
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 15 مهر 1399
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 16 مهر 1399
 دبیر خبر
 509