اولین سند بستر رودخانه در استان گیلان صادر شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از صدور اولین سند بستر رودخانه در استان گیلان با هدف تثبیت مالکیت دولت و همچنین جلوگیری از تصرفات غیر مجاز خبر داد .

       به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ مهندس وحید خرّمی با اعلام این مطلب افزود: در راستای مواد 1 و 2 قانون توزیع عادلانه آب (مصوب 1361) و آئین نامه مربوط به حد بستر و حریم رودخانه ها...(مصوب1379) و مواد 3 و 9 قانون جامع حدنگار (مصوب 1393) و همچنین تفاهم نامه فی بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اخذ سند مالکیت نسبت به اراضی بستر رودخانه های استان گیلان در حال انجام می باشد.

     وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اخذ سند بستر رودخانه ها یادآور شد: پس از انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه سفید رود و اعلام فراخوان عمومی در این زمینه با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، سند مالکیت مساحت تقریبی 932 هکتار  از اراضی حریم و بستر رودخانه سفیدرود در حوزه ثبتی کوچصفهان صادر گردید.

     مهندس خرّمی اعلام کرد: برای اولین بار در سطح استان گیلان، با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای بستر رودخانه ها سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی و به نمایندگی شرکت آب منطقه‌ای گیلان صادر گردیده است.

     وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته مقرر شده، اداره کل ثبت، اسناد و املاک استان گیلان از طریق امورات تابعه  نسبت به مابقی اراضی بستر رودخانه‌های استان نیز بتدریج سند مالکیت صادر نمایند که در این راستا نقشه حد بستر و حریم قریب به 137 کیلومتر از رودخانه‌های سفیدرود، پلرود و آچی رود توسط شرکت آب منطقه‌ای تهیه و در سامانه حدنگاری سازمان ثبت، اسناد واملاک استان گیلان جانمایی گردیده است و آن اداره کل آماده تثبیت و صدور سند مالکیت بنام دولت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در پایان ضمن قدردانی از همکاری های خوب و ارزشمند اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان در راستای صدور مجوز سند بستر رودخانه های استان از تلاش همکاران شرکت آب منطقه ای نیز تشکر نمود.

 شایان ذکر است، استان گیلان دارای 54 رشته رودخانه اصلی است.

کد خبر: 1784
  تاریخ خبر : یکشنبه 7 دی 1399
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 9 دی 1399
 دبیر خبر
 1324