امروز انجام گرفت

بازدید استاندار گیلان از شرکت سهای آب منطقه ای گیلان

ظهر امروز دکتر محمد علی نجفی استاندار گیلان بهمراه هیاتی از معاونین و مدیران کل حوزه ستادی استانداری از شرکت آب منطقه ای گیلان دیدار کرد

 

       استاندار گیلان در جمع کارکنان این شرکت ضمن تشکر از مهندس لطفی ریاست هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان از بابت برپایی این نشست صمیمانه گفت: آب در کشور ما بسیار با اهمیت است و در استان سرسبز گیلان خاصیت دو چندان دارد ولی متاسفانه طی سالیان ماضی از آب در گیلان به خوبی بهره گرفته نشده است.

 

       استاندار گفت: تمام تلاش ما استفاده بهینه از منابع آب استان بوده است و اینکه کاری کنیم تا این بارش که نعمت الهی است تبدیل به زحمت برای شهروندانمان بویژه در رشت که از زیباترین شهرهای ایران است ، نشود. وی ادامه داد: تلاش می­کنیم با اعمال مدیریت صحیح آبخیزی داری و حفظ جنگل های گیلان منابع آبی را حفظ کنیم.

 

       دکتر نجفی افزود : همانطور که همگان می­دانند سالانه بیش از 1200 میلی متر باران بطور متوسط در گیلان می بارد که بخش اعظم آن بلا استفاده از استان خارج می شود لذا  طی جلساتی که با جناب آقای مهندس چیت چیان وزیر محترم نیرو و آقای رئیس جمهور داشتیم ، سعی کردیم این نکته ظریف را به گوش تصمیم گیران عالی کشور برسانیم تا در هنگام سیاست گذاری های کلان به آن بیشتر توجه نمایند.

 

       استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که : ما برای همیشه نمی توانیم متکی به سد سفیدرودی باشیم که بیش از 80 درصد مزارع برنج ما را مشروب می کند به همین علت نیز هم هست که نسیت به احداث سدهای پلرود، شفارود، لاسیک،دیورش و چندین سد لاستیکی دیگر اقدام شده است تا بتوانیم ورودی آب بویژه آب باران را بیشتر در استان مدیریت کنیم.

 

       دکتر محمد علی نجفی استاندار گیلان در پایان گفت:

از همه شما مدیران، کارشناسان و کارکنان پرتلاش و شایسته آب منطقه ای گیلان می خواهم تا مارا در این مهم که همانا مدیریت منابع آب در استان گیلان است کمک کنید.

کد خبر: 908
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 7 دی 1395
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 11 دی 1395
 دبیر خبر
 1301