جلسه مجمع نمایندگان گیلان و شورای هماهنگی مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان برگزار شد

به گزارش دفتر روابط عمومی آب منطقه ای گیلان در این جلسه پس از قرائت آیاتی از کلام ا.... مجید مهندس آقابیگی رئیس شورای مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان با تسلیت جان باختن حجاج بیت الله الحرام در فاجعه منا

به گزارش دفتر روابط عمومی آب منطقه ای گیلان در این جلسه پس از قرائت آیاتی از کلام ا.... مجید مهندس آقابیگی رئیس شورای مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان با تسلیت جان باختن حجاج بیت الله الحرام در فاجعه منا ضمن تشکر از مجمع نمایندگان گیلان گفت: برای خانواده وزارت نیرو باعث افتخار است که امروز در جلسه ای مشترک خدمت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و جای دارد به واسطه همراهی ها و حمایتهای این عزیزان مراتب سپاس و قدردانی خود را به جا آورم.

در ادامه مهندس آقابیگی مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به برنامه های پیشنهادی مجموعه وزارت نیرو در استان گفت : در نیمه اول سال جاری شرایط خاص و سختی را در حوزه های مختلف آب و برق پشت سر گذاشتیم که سختی این شرایط با مدیریت منسجم و همراهی تمامی ارکان ذیربط در استان به سادگی بدل گشت و ازتجربیات اندیشمند و سودمند مدیریت آب و برق در گیلان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی سدهای شفارود(5/27 %) و پلرود (37%) گفت: در حال حاضر 4 سد لاستیکی در گیلان مراحل اجرایی خود را به سر برده و ان شاءالله 7 سد دیگر نیز تا پایان سال 95 اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در انتها گفت : بر اساس مصوبه شورای عالی آب ایران ، دولت متعهد شده است در استان نسبت به ساخت سدهای مخزنی، لاستیکی و اجرای طرحهای کوچک آبی اقدام کند فلذا می بایست در قالب مدیریت جامع منابع آب به سرانجام رساندن تمامی طرحها در گیلان ضمن همپوشانی اقدام موثر و لازم صورت پذیرد.

 در ادامه این جلسه مهندس بلبل آبادی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای ، مهندس لطفی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری، مهندس فرامینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی، و مهندس بوستانی به نمایندگی از شرکت توزیع برق به بیان مجموعه فعالیتهای دستگاه اجرایی متبوعه خود پرداختند.

پس از آن دکتر قربانی رئیس مجمع نمایندگان گیلان ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در مجموعه آب و برق استان گفت: لازم است تا با استفاده از ظرفیتهای استان برای تأمین برق پایدار نسبت به احداث پستهای برق و بروز رسانی و نوسازی خطوط انتقال برق اقدام و همچنین در بحث آب و فاضلاب فعالیتهای اصلاحی به جهت تأمین سلامت هم استانی های عزیز و استفاده از ظرفیت سرشار بخش خصوصی در الویت قرار گیرد.

نماینده مردم آستانه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: سال جاری در قضیه آب و تأمین آب کشاورزی با توجه به شرایط ویژه ای که حادث شد موفق بودیم اما می بایست برای شهرهای پایین دست از ظرفیت سر شار سدهای لاستیکی بهترین استفاده را ببریم.

در ادامه دکتر رهبری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توزیع عادلانه امکانات در استان گفت: می بایست توازن لازم در توسعه گیلان رعایت شود تا تمامی شهرستانها از امکانات مناسب جهت رفع نیازهایشان برخوردار شوند.

وی افزود :لازم است درباره مدیریت خشکسالی از مجموعه وزارت نیرو در گیلان تشکر نموده و با توجه به اینکه استان گیلان با کشورهای خارجی هم مرز می باشد می بایست آب منطقه ای به سمت مدیریت آبهای مرزی سوق داده شده تا بتوانیم بهترین استفاده را از اعتبارات مصوب آبهای مرزی بنمائیم .

در ادامه شکری با مقایسه عملکرد 93-94 گفت: بسیاری از احکام بودجه در قالب اعتبارات ملی است و مناسب است جهت توسعه استان از ظرفیت مجمع نمایندگان توسط دستگاههای اجرایی استفاده مناسب صورت گیرد و در این راه گزارشات شفاف مدیران استانی کمک می کند تا بتوانیم با همه قوا جهت پیشبرد اهداف توسعه گیلان اقدام کنیم.

در پایان مهندس خسته بند نماینده مردم شهرستان بندر انزلی  در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از زحمات مجموعه صنعت آب و برق در گیلان خواستار تلاش برای خدمت هر چه بیشتر به مردم شد و مهندس کوچکی نژاد نیز طی صحبتهایی گفت: می بایست با بررسی دقیق ظرفیتهای بودجه نگاه کنیم و ببینیم آیا به احکام بودجه رسیده ایم و یا تعادل بودجه در استان رعایت شده است  همچنن می بایست برای رفع مشکلات حوزه آب و برق استان نقشهای متعدد برگزار و کارگروهای مرتبط ایجاد تا به صورت ممتد و پیوسته برای رفع نیازهای مردم اقدام کنیم.

 

 

کد خبر: 627
  تاریخ خبر : پنجشنبه 16 مهر 1394
 دبیر خبر
 981