برگزاری همایش تبیین نقش بسیج در مأموریت وزارت نیرو

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان همایش مسئولین بسیج صنعت آب و برق کشور با حضور سردار ابراهیم راحمی مشاور وزیر در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو، مهندس حسینی معاونت محترم امور استانهای مرکز بسیج وزارت نیرو ‌، مهندس سیف اله آقابیگی مدیرعامل ...

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان همایش مسئولین بسیج صنعت آب و برق کشور با حضور سردار  ابراهیم راحمی مشاور وزیر در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو، مهندس حسینی معاونت محترم امور استانهای مرکز بسیج وزارت نیرو ‌، مهندس سیف اله آقابیگی مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان و مسئولین شورای بسیج استانهای کل کشور در هتل سپیدکنار انزلی برگزار شد.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان نیز در همایش مذکور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی آوازه بسیج همواره در کشور و دنیا طنین‌انداز شده‌است.

 مهندس سیف‌الله آقابیگی به نقش گیلان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: گیلان 8 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌است.

وی با اشاره به اینکه بسیج محدود به زمان ویژه‌ای نیست، افزود: آذر ماه سال 58 بسیج به فرمان امام (ره) تشکیل شد و جایگاه بسیار والایی برای آن ترسیم شده‌است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان نقش بسیج در امور آب و برق را بسیار تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: وضعیت جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس با حضور بسیج تغییر کرد.

وی توفیق موجود در کشور را مدیون ایثارگری بسیجیان دانست و یادآور شد: با تفکر بسیجی توانستیم گردنه‌های سخت را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه افزود: همواره نقش بسیج در کشور مان متفاوت با دیگر کشورها بوده و هست. اگر امروز ما در همة عرصه ها در داخل و خارج از کشور افتخارات زیادی را کسب کرده ایم، مرهون زحمات بسیجیان می باشد.

از افتخارات بزرگ بسیج گیلان می توان به خاتمه دادن واقعه سیاهکل که بعضی از عناصر ضدانقلاب می خواستند در گیلان آشوب ایجاد کنند و همچنین سازندگی بعد از جنگ ، که ادامه راه شهداء عزیز ما بوده است.

در ادامه این همایش، مهندس حسینی معاونت امور استانهای مرکز بسیج وزارت نیرو ،در  همایش تبیین نقش بسیج در ماموریت وزارت نیرو در این شهرستان، اظهار کرد: امور استان‌ها یکی از بخش‌های مهمی است که می‌تواند در سیاستگذاری کلان بسیح وزارت نیرو در شرکت‌های آب و برق مورد توجه باشد.

وی به حضور 25 استان کشور در همایش مذکور اشاره کرد و افزود: شورای انسجام‌بخشی بسیج در بیشتر شرکت‌های آب و برق استان‌ها تشکیل شده‌است.

مهندس حسینی با بیان اینکه شرایط ویژه‌ای به لحاظ انرژی در کشور حاکم است تصریح کرد: بسیج بهترین مجموعه برای کمک به دولت در این زمینه است.

معاون امور استان‌های مرکز بسیج وزارت نیرو از تقسیم شرکت‌های وزارت نیرو در استان‌ها به 10 منطقه خبر داد و گفت: هر کدام از مناطق از سه استان تشکیل می‌شود.

وی مسئولیت‌پذیری را از موضوع‌های مهم در بسیج عنوان کرد و افزود: امکان کمک به بازسازی عتبات عالیات از مجموعه بسیج وجود دارد و ستاد بازسازی عتبات عالیات با چهار منطقه شرکت‌های آب و برق در کشور تشکیل شده است.

مهندس حسینی با اشاره به انتظارهای بسیار از بسیج، خاطرنشان کرد: امکان عملیاتی شدن مدیریت صحیح آب و برق در مجموعه بسیج وجود دارد.

در ادامه سردار راحمی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو ضمن تسلیت به خانواده های جان باختگان شهدای حادثة اخیر منا، گفت: خون شهدا بسیج را آبیاری کرده است، ما به اعتبار نفس مسیحایی امام خامنه ای حرکت می کنیم و در این امر تلاش شبانه روزی خواهیم داشت.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو افزود: لازم است بسیجیان همه جا را بشناسند و تجارب و نوآوری ها را در میدان ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تک صدایی باعث رشد هیچ مجموعه ای نمی شود،خاطرنشان کرد: در وزارت نیرو، بسیج فعالیت های خوبی دارد و کارهای بسیار خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی عراق، گفت: کربلا مرکز تشیع است؛ بهترین همایش که اربعین حسینی است در آن مدیریت شیعی به نمایش گذاشته می شود.

سردار راحمی گفت:در کشور ما بسیج متصدی دستاوردهای نظام است؛ یکی از این دستاوردهای مهم حفظ نیروهای با استعداد و ایده پرداز در کشور است. کارآیی مهم بسیج به تحقق اهداف بلند نظام کمک می کند.

در ادامه سردار راحمی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که استفاده از ظرفیت بسیج و بسیجیان را در تمامی صحنه ها لازم دانسته اند، حضور بیش از پیش این جان برکفان را در عرصه های مختلف کشور، همچنین وزارت نیرو ، خواستار شد .

در پایان نخستین روز این همایش ، سردار راحمی ضمن تشکر از کلیة کسانی که بانی برگزاری این مراسم بوده اند، از تمامی مسئولین بسیج استانها تقاضا کرد تا به بیان مشکلات حوزه عملکرد خود بپردازند.    

کد خبر: 622
  تاریخ خبر : شنبه 11 مهر 1394
 دبیر خبر
 1191