مدیرعامل آب منطقه ای گیلان:

بنابر آمار مقایسه ای سد سفیدرود کاهش ذخیره آب این سد موضوعی جدی است

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با حضور دکتر نجفی استاندار گیلان، معاونان سیاسی، امنیتی و هماهنگی امور عمرانی استانداری، مهندس ...

 

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با حضور دکتر نجفی استاندار گیلان، معاونان سیاسی، امنیتی و هماهنگی امور عمرانی استانداری،  مهندس سیف اله آقابیگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ،فرمانداران شهرستان ها و دیگر اعضا برگزار شد.

در ادامه مهندس سیف اله آقابیگی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان ضمن ارایه گزارشی از وضعیت آبی استان گفت: در شش مرحله آبگذاری کانالهای آب کشاورزی و تا کنون (15/4/94 ) در مجموع بیش از 902 میلیون مترمکعب آب اراضی شالیکاری استان از محل سد سفیدرود تامین شده است و در پایان دوره های آبگذاری 50 میلیون مترمکعب آب در سد سفیدرود باقی خواهد ماند.

 

مهندس آقابیگی با اشاره به اهمیت حوضه آبریز سد سفیدرود گفت: حوضه مشترک آبریز این سد با هفت استان دیگر 64 هزار کیلومتر مربع است که یکی از بزرگترین حوضه های آبریز کشور به شمار میرود.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود:سهم استان گیلان از رودخانه قزل اوزن که از سرشاخه های سد سفیدرود می باشد 80 درصد است که می بایست تمامی استانهای ذینفع این سهم را رعایت کنند.

رئیس شورای مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان در ادامه با بیان اینکه میزان بارش طی خرداد 94 در تمام مناطق استان از 54% تا 100% کاهش داشته گفت: شدت تبخیر آب رو به افزایش است و آمار مقایسه ای سد سفیدرود نشان می دهد که کاهش ذخیره آب سد سفیدرود موضوعی جدی است.

مهندس آقابیگی در انتها گفت: در هفته اول مرداد نسبت به قطع بهره برداری از سفیدرود اقدام خواهد شد.

کد خبر: 531
  تاریخ خبر : پنجشنبه 18 تیر 1394
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 20 تیر 1394
 دبیر خبر
 1025