برگزاری نشست مدیران ارشد صنعت آب و برق با مسئولان رسانه ملی در گیلان

به گزارش دفتر روابط عمومی آب منطقه ای گیلان و به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب ، نشست هم اندیشی مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان با مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد.

 

          در ابتدای این نشست مهندس سیف اله آقابیگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان ، ضمن قدردانی از تشریک مساعی و فعالیتهای آگاهی بخش و روند اطلاع رسانی صدا و سیمای مرکز گیلان از دستاوردها و فعالیتهای مجموعه آب و برق استان ، گفت : اکنون در کشور ما یکی از مهمترین موضوعاتی که از ارزش و اهمیت ویژه ای برای افکار عمومی برخوردار می باشد موضوع مدیریت و مصرف بهینه منابع آب است. در حوزه آب کشور و در بحث ذخیره آب سدها در حالت کلی نسبت به سال گذشته 5 تا 6 % کاهش و در بحث بارندگی هم 14 تا 26 % کاهش را شاهدیم .

 

          این موضوع و در استان گیلان هم با توزیع ناهمگون بارشها همراه است و این باعث شده با توجه به مصرف بالای آب در استان چه در بعد زراعی و چه در بعد شرب ، این نیاز احساس شود که می بایست به مباحث فرهنگ سازی بیشتر از قبل توجه کرد.

          رئیس شورای مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان افزود: در گذشته مدیریت بر مبنای عرضه بوده اما امروز و با توجه به شرایط حاضر و بر اساس منابع در اختیار ، تنها شرط توفیق و گذر از تنگناها ، مدیریت تقاضا هست که می بایست در این رابطه اصلاح رفتار در مصرف منابع صورت پذیرد.

 

          مهندس آقابیگی افزود: باید تلاش کنیم تا ضمن فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیتهای رسانه ای ، مدیریت مصرف بهینه آب و برق به صورت مشترک توسط مجموعه مدیریتی و مشترکان در یک جاده مشترک انجام شود و امروز لازم است در این حوزه اقداماتی انجام شود که ضمن تحریک افکار عمومی ، حداکثر اطلاع رسانی را به دنبال داشته باشد .

          مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در انتها گفت : ما نمی توانیم شرایط جوی افزایش دما و کاهش بارندگی ها را تغییر دهیم اما می توانیم با مشارکت تمامی ارکان جامعه شرایط مصرف را به نحوی تغییر دهیم تا بهترین استفاده از منابع انرژی صورت پذیرد.

 

          در ادامه دیگر حاضرین جلسه هم به بیان نظرات خود پرداخته و در انتها با پیشنهاد مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان مقرر گردید تفاهم نامه مشترک اطلاع رسانی صنعت آب و برق و صدا و سیمای مرکز گیلان تهیه و به امضای طرفین برسد.  

کد خبر: 511
  تاریخ خبر : چهارشنبه 3 تیر 1394
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 6 تیر 1394
 دبیر خبر
 1196