استاندار گیلان :

کشاورزان با مدیریت مصرف آب کشاورزی کمال همکاری با مدیران را داشته باشند.

استاندار گیلان به صورت سرزده از شالیزارهای آستانه اشرفیه و لاهیجان بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت آب رسانی کشاورزی قرار گرفت...

 

         به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، در این بازدید که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مهندس سیف اله آقابیگی مدیر عامل آب منطقه ای ،فرمانداران آستانه و لاهیجان و جمعی از مدیران استانی و محلی استاندار را همراهی می کردند، دکتر نجفی در گفتگو با کشاورزان منطقه و گزارش مسئولان در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کم آبی کشاورزی قرار گرفت.

     استاندار با اشاره به اینکه از سال گذشته اقدامات مختلفی به منظور مقابله با خشکسالی در استان آغاز شد گفت :میزان خشکسالی کشاورزی امسال نسبت به سال 93 که باز هم با خشکسالی مواجه بودیم به مراتب سنگین تر است و تمام تلاش ما این بوده تا حتی یک هکتار از مزارع بی آب نمانند.

 

       نماینده عالی دولت در گیلان مدیریت بحران کم آبی را از کارهای مهم مسئولان استان دانست و افزود: آب منطقه ای و جهاد کشاورزی علی الخصوص فرمانداران، بخشداران و شوراهای شهر و روستا در این امر باید حضوری موثر و قوی تر داشته باشند.

       وی خاطر نشان کرد: درروزهای گذشته فرماندار رشت نیز تا پاسی از شب با حضور در روستاهای حوزه شهرستان رشت گزارش دقیق بازدید از شالیزارها و وضعیت موجود را به بنده ارائه نمود.

 

      وی با بیان اینکه مشکلات و رنج های مشکلات رادرک می کنیم و برای آنها برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت داریم گفت : با توجه به کم آبی که در برخی از روستاهای اطراف رشت ، آستانه اشرفیه و لاهیجان وجود دارد آب منطقه ای موظف شده است تا زمانی که آب تمامی مزارعی که دچار مشکل شده اند، تأمین نگردد با رصد موقعیتهای مختلف منطقه روند این مرحله از آب رسانی را قطع نکنند. دکتر نجفی به استفاده کشاورزان از امکانات شخصی خود اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به قیمت تمام شده بالای برنج در تلاشیم از رنج کشاورزی که با عشق در حال فعالیت در مزارع و به محصول آن امیدوار است، بکاهیم. وی همچنین به توزیع 680 میلیون متر مکعب آب کشاورزی از ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: کشاورزان نیز با مدیریت در تأمین آب مزارع کشاورزی با مدیران کمال همکاری را داشته باشند.

کد خبر: 507
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 2 تیر 1394
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 3 تیر 1394
 دبیر خبر
 1777