آب منطقه ای گیلان برگزار کرد

کارگاه آموزشی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان دومین کارگاه آموزشی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری به منظور پیشگیری از وقوع و ارتکاب تخلفات اداری و تشکیل پرونده و طرح شکایات احتمالی واهی و بی اساس یا تعرض اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به کارمندان دولت و با هدف ارتقای کمی و کیفی سطح آگاهی های عمومی را با حضور کلیه مدیران ، معاونین ، رؤسای ادارات و گروه ها ، کارشناسان و کارمندان فنی ، مهندسی ، اداری ، مالی، حقوقی شاغل برگزار شد.

محمدرضا علیمرادی مدرس مدعو در این دوره آموزشی گفت : به منظور تبیین و بازخوانی قوانین و مقررات مربوطه و اطلاع مدیران و کارشناسان خدوم وزارت نیرو از حدود صلاحیت ها ، اختیارات، حقوق و تکالیف و وظایف قانونی؛ رئوس و اولویت های قوانین و مقررات کاربردی و مورد نیاز مرتبط با وظایف کارمندان دولت براساس عناوین و سرفصل ها ی مصوب در قالب مجموعه آموزشی و کاربردی "آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری" در کارگاه فوق تهیه و به شرکت کنندگان ارائه گردید. دبیر و عضو اصلی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران برگزاری این قبیل دوره ها در بدو استخدام و همکاری کارمندان با دولت را ضروری و الزامی و به دلیل تغییر در قوانین و مقررات و دیدگاه ها و رویکرد های کلان کشور ، استمرار و تکرار این دوره ها را اجتناب ناپذیر دانست. وی گفت : کارمندان دولت سرمایه ها و منابع انسانی و ثروت اداری دولت محسوب می شوند و حفظ و نگهداری و جذب آن ها از مهمترین اولویت های دستگاه های اجرایی به شمار می رود . رئیس اداره هماهنگی هیئت رسیدگی به تخلفات اداری شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد : کارمندان دستگاه های اجرائی موظف میباشند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشادهرویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعین بهطور یکسان و دستگاه ذیربط پاسخگو باشند. وی گفت : بر اساس قوانین موضوعه "هرگونه بیاعتنایی به امور مراجعین و تخلف از قوانین و مقررات عمومی ممنوع میباشد و ارباب رجوع میتواند در برابر برخورد نامناسب کارمندان با آنها و کوتاهی در انجام وظایف به دستگاه اجرائی ذیربط و یا به مراجع قانونی شکایت نمایند. علیمرادی عضو اصلی هیئت های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری وزارت نیرو و مدرس دوره آموزشی فوق استفاده صحیح و به موقع از ظرفیت های موجود در "قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد" و "قانون مدیریت خدمات کشوری" را بهترین روش در کاهش تخلفات اداری کارکنان دولت و افزایش سطح رضایت مندی مراجعان از کارمندان برشمرد و تاکید نمود مطابق قانون "مردم در استفاده از خدمات دستگاه های اجرائی درشرایط مساوی از حقوق یکسان برخوردارند و دولت مکلف است به منظور تأمین حقوق مردم و مراجعان، رضایت و عدم رضایت مردم از عملکرد کارمندان را در ارتقاء، انتصاب و تمدید قراردادهای استخدامی و بهرهمندی از سایر امتیازات استخدامی و اعمال تشویقات و تنبیهات لحاظ نموده و کلیه آئین نامهها، شیوه نامهها، ضوابط اداری و استخدامی مربوط به کارمندان دولت را به عنوان یک عامل موثر منظورنماید".

کد خبر: 276
  تاریخ خبر : پنجشنبه 25 دی 1393
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 11 خرداد 1394
 1089