ادامه برنامه نوبت بندی آب کشاورزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت : برنامه نوبت بندی آب کشاورزی به تناوب بصورت 8 روز وصل و 4 روز قطع ادامه خواهد داشت.

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ وحید خرّمی در گفتگوی زنده با واحد خبر صدا و سیمای مرکز گیلان (شبکه باران) با بیان اینکه مخزن سد سفیدرود ۹۲۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد، گفت: در حال حاضر ورودی آب به سد سفیدرود نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۳ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان افزود: در حال حاضر ورودی به سد سفیدرود  ۱۸ متر مکعب بر ثانیه است که نسبت به  مدت مشابه سال گذشته کاهش بیش از ۹۳ درصدی را نشان می دهد که  این امر کمی نگران کننده است .

وی با اشاره به برنامه ریزی برای مدیریت مصرف آب کشاورزی استان اظهار کرد: برای مدیریت مصرف براساس تصمیماتی که در استان گرفته شده بود، اولین مرحله آبگذاری در کانال ها برای نشاء برنج به مدت ۲۰ روز پیوسته انجام شد که در حال حاضر کانال چپ سنگر که شامل رشت و خمام می شود، قطع  شده است.

وی اضافه کرد: قطع آب کانال چپ سد سنگر تا دوم خرداد ماه ادامه خواهد داشت و از آن زمان کانال چپ سد سنگر وصل و کانال  سمت راست سد سنگر که شامل شهرهای شرق گیلان  می شود، قطع خواهد شد و این برنامه به تناوب تا چهار روز قطع و هشت روز وصل آب می باشد.

خرمی تصریح کرد: با توجه به میزان ذخیره ای که در سد سفیدرود داریم برنامه ریزی دقیق انجام شده و برنامه نوبت بندی آب کشاورزی ادامه خواهد داشت.

 خرّمی به کشاورزان توصیه کرد که فعالیت های کشاورزی شان را با تقویم آبگذاری کانال ها  هماهنگ کنند تا بتوانند کارهای شان را به موقع انجام دهند و نسبت به این تاریخ هایی که اعلام می شود اطمینان داشته و همکاری لازم را با متولیان امر، اعم از آبیاران و سر آبیاران داشته و نگرانی از تاریخ های قطع  و وصل آب نداشته باشند.

لینک = گفتگوی زنده با  واحد خبر صدا وسیمای مرکز گیلان

کد خبر: 1882
  تاریخ خبر : پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 1 خرداد 1400
 دبیر خبر
 1117