وزیر نیرو در بازدید از سد شفارود اعلام کرد:

حفاظت از محیط زیست جز اولین های زندگیست/با حمایت های استانی سال آینده شاهد تحقق وعده ها خواهیم بود

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان وزیر نیرو از پیشرفت فیزیکی سد شفا رود بازدید کرد.

 

     

       اردکانیان در بازدید از پیشرفت فیزیکی سد شفا رود اذعان داشت مسئله حفاظت از محیط زیست بسیار مهم و جز اولین های زندگی همه ی ما محسوب می شود.

وی ادامه داد ما انتظار داریم با توجه به آنچه که کارشناسان در مورد این پروژه می گویند سرعت کار را بیشتر کنیم تا بتوانیم در نیمه های سال آینده وعده های داده شده در باره ی سد شفارود محقق سازیم.

وزیر نیرو گفت: بیش از  355 پروژه آب و برق با صرف اعتباری بالغ بر 6 هزار و 500 میلیارد تومان در دست اجرا می باشد وی ادامه داد از مهم ترین این پروژه ها سد شفارود است که تامین کننده آب پایدار برای مردم منطقه در دست اجرا داریم.

ایشان افزود برای پشتیبانی از طرح های عمرانی منطقه، همه ی مسئولین استان و در راس آن استاندار گیلان در سرعت بخشی این پروژه ها کمک های شایانی را انجام داده اند.

وی ادامه داد بانک مرکزی با همه ی مشکلات موجود و رعایت ضوابط و قوانین در گشایش اعتبارات مورد نظر همکاری های خوبی با ما داشته است.

شایان ذکر است سد مخزنی شفارود با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا می باشد که  با احداث این سد و کنترل سیلاب های فصلی تامین کننده آب شرب به میزان 23 میلیون متر مکعب و 45 میلیون متر مکعب برای بیش از 10 هزار هکتار از اراضی شالیزار های منطقه و همچنین 10 میلیون متر مکعب برای صنایع در سال و تولید انرژی برق آبی به میزان سالانه 3/25 گیگاوات ساعت را داشته باشیم.

 

 

 

کد خبر: 1213
  تاریخ خبر : دوشنبه 5 شهریور 1397
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 5 شهریور 1397
 دبیر خبر
 856