برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گیلان

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با حضور دکتر سالاری استاندار گیلان، دکتر جمالی نماینده مردم رودبار، فرمانداران، مدیران ارشد .....

 

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با حضور دکتر سالاری استاندار گیلان، دکتر جمالی نماینده مردم رودبار، فرمانداران، مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان و مدیران کل دستگاههای اجرایی در سد سفیدرود برگزار شد.

در ابتدا مهندس لطفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: باید با همکاری و تعامل دستگاههای ذی ربط از تمامی ظرفیتهای آبی برای داشتن فصل زراعی خوب استفاده کنیم تا فصل آبیاری بسیار خوبی برای کشاورزان عزیز به ارمغان بیاوریم.

در ادامه مدیرعامل آب منطقه ای گیلان ضمن ارایه پاور پوینت از وضعیت آبی استان گفت: سد سفیدرود با امکان ذخیره‌سازی یک‌میلیارد و 100 میلیون متر مکعب آب ذخیره مطمئنی برای 170 هزار هکتار از شالیزارهای جلگه مرکزی گیلان است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به وجود 238 هزار هکتار شالیزار در استان اظهار کرد: 170 هزار هکتار از شالیزارهای استان از طریق سد منجیل آبیاری می‌شود و اراضی در مناطق دیگر از آب‌های سطحی و زیرزمینی استفاده می‌کنند.

در این نشست 3 ساعته هریک از مسئولان دستگاههای اجرایی و فرمانداران مهمترین راهکارها را برای حفاظت و استفاده بهینه از منابع آبی گیلان مطرح نموده و در پایان دکتر سالاری استاندار گیلان ضمن ایراد سخنانی رهنمودهای لازم برای بهره گیری از ظرفیتهای آبی استان در فصل آبیاری پیش رو مطرح کردند.

 

کد خبر: 1094
  تاریخ خبر : چهارشنبه 20 دی 1396
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 23 دی 1396
 دبیر خبر
 1028