مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در جمع خبرنگاران:

گیلان از صادرکننده‌های بزرگ آب شرب و بسته‌بندی محسوب می‌شود

به گزارش دفتر روابط عمومی مهندس لطفی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در نشست خبری با سرپرستان خبرگزاری ها و مدیران مسئول برخی پایگاههای خبری استان ...

 

       به گزارش دفتر روابط عمومی مهندس لطفی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در نشست خبری با سرپرستان خبرگزاری ها و مدیران مسئول برخی پایگاههای خبری استان گفت: تا پایان آذرماه مجوز زیست‌محیطی سد لاسک صادر و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

       مهندس لطفی در این نشست افزود: سد شفا رود و سد لاسک هر دو هم‌زمان در جلسات اخذ مجوز زیست محیطی مطرح می‌شد با این تفاوت که سد شفا رود پیشرفت 30 درصدی داشت درحالی‌که سد لاسک عملیات اجرایی آن شروع نشده بود و به پیشنهاد دکتر ابتکار، رئیس سابق سازمان محیط‌زیست چون سد شفا رود از پیشرفت مدنظر برخوردار بود مجوز زیست‌محیطی آن به آب منطقه‌ای ابلاغ و عملیات اجرای آن را شروع شد.

       رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان بابیان اینکه دکتر کلانتری، رئیس جدید سازمان حفاظت از محیط‌زیست از موافقان سدسازی در شمال کشور است، گفت: در راستای اجرای  سد لاسک اعتبارات و پیوست قانونی لازم اخذ و تنها مشکل آن فقدان مجوز زیست‌محیطی است.

 

       مهندس لطفی با تاکید بر اینکه مسایل زیست‌محیطی در پروژه سد لاسک به معنای عدم صدور مجوز آن نیست، خاطرنشان کرد: سازمان اگر محیط‌زیست به صورت رسمی اعلام می کردکه به دلیل مسائل زیست‌محیطی مجوز احداث سد لاسک صادر نمی‌شود آب منطقه‌ای به‌هیچ‌وجه دنبال احداث سد در شهرستان شفت نمی رفت و به پیگیری‌ها ی  خود در احداث سد لاسک خاتمه می‌داد.

 

       مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اعلام اینکه روند صدور مجوز زیست‌محیطی پروژه سد لاسک در سازمان محیط‌زیست در حال بررسی هست و تا پایان آذرماه سال جاری صادر می‌شود، گفت: با گرفتن مجوز زیست‌محیطی سد لاسک در هرروزی عملیات اجرایی آن در روز بعد آغاز خواهد شد.

       مهندس لطفی با اشاره به اینکه وضعیت آب در دنیا مشخص است و متوسط بارندگی کشور ما بسیار کمتر از میانگین جهانی است، ادامه داد: گیلان از استانهای پربارش کشور است و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم زیرا به لحاظ آبی از استانهای ثروتمند کشور است و باید از هدررفت این نعمت ارزشمند جلوگیری کرد.

 

       مهندس لطفی خاطر نشان کرد: گیلان از صادرکننده‌های بزرگ آب شرب و بسته‌بندی محسوب می‌شود ودر  ۵۴ رودخانه موجود در استان بیش از ۶میلیارد مترمکعب آب جاری است که دو ونیم میلیارد مترمکعب آن وارد رودخانه‌ها و دریا می شود، و باید برنامه‌ریزی کنیم دست کم یک میلیارد مترمکعب آن را مدیریت کنیم.

مهندس لطفی گفت: با اتمام ۴سد در دست ساخت، برآنیم ظرفیتهای مدیریت آب استان را ارتقا دهیم.

       مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: علاوه بر ۴ سد نیمه کاره در استان، ۱۱سد لاستیکی هم اکنون در دست اجرا است تا از هدر رفت آبها در بخش کشاورزی جلوگیری شود.

       مهندس لطفی ساخت ده سد کوتاه در گیلان را برنامه های مهم این شرکت عنوان کرد و گفت:با اجرای این کار ۳میلیارد مترمکعب آب در استان مدیریت خواهد شد.

مهندس لطفی در انتها خاطر نشان کرد: : با هدف‌گذاری‌های انجام شده تا سه سال آینده سدهای در دست ساخت استان به بهره‌برداری خواهد رسید و ۴هزار میلیارد تومان نیاز داریم تا تحقق اهداف نظام در حوزه آب گیلان را شاهد باشیم.

 

کد خبر: 1044
  تاریخ خبر : دوشنبه 24 مهر 1396
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 25 مهر 1396
 دبیر خبر
 961