به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان :

مدیر امورمنابع آب شرق دور: خواستار تغییر نگرشها و ارتقاء سطح دیدگاههادر خصوص مصرف بهینه منابع آب هستیم

طی این مصاحبه، مدیر امور منابع آب شرق دور، با بیان مجموعه اقدامات صورت گرفته در فصل آبیاری جاری که از بهمن ماه سال قبل آغاز گردیده بود، اعم از ترمیم ...

 

       به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان، با در نظر داشتن روزهای پایانی فصل آبیاری سال جاری، مصاحبه ای با مهندس دادستان مدیر امور منابع آب شرق دور استان گیلان متشکل از شهرستانهای رودسر و املش و روستاها و بخشهای تابعه این دو شهرستان انجام شد.

 

       طی این مصاحبه، مدیر امور منابع آب شرق دور  با بیان مجموعه اقدامات صورت گرفته در فصل آبیاری جاری که از بهمن ماه سال قبل آغاز گردیده بود، اعم از ترمیم سردهنه ها با استفاده از پیمانکاران مناقصه ای و احیاناً به ناچار امانی(زیر نظر شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان) ؛ تجهیز و آماده سازی ایستگاههای پمپاژ آب و لایروبی آب بندانها برای تعمیق ذخایر آب و بهره برداری در زمان مورد لزوم و نیز با توجه به سنتی آبخور بودن حدود 12000 هکتار از مزارع و زمینهای زراعی تحت پوشش این امور، وضعیت کلی آبرسانی در فصل آبیاری سال جاری را مطلوب قلمداد کرد.

 

       وی همچنین کمبود تخصیص اعتبار منابع مالی و نیروی کارشناسی لازم در کنار عدم همراهی برخی از دستگاههای اجرایی ذیربط و برداشتهای بی رویه شن و ماسه از سواحل رودخانه ها را، از جمله مشکلاتی برشمرد که در روند خدمت رسانی به کشاورزان سختکوش خلل ایجاد نموده است.  

 

       مهندس دادستان در پایان این مصاحبه ضمن تشکر از آحاد مختلف و زحمتکشان حوزه آب استان و کشاورزان عزیز هم استانی، خواستار تغییر نگرشها و ارتقاء سطح دیدگاهها در خصوص مصرف بهینه منابع آب، جلوگیری از اسراف و همکاری بیشتر با خدمتگزاران بخش اجرایی حوزه آب استان شده و احترام و اهتمام مضاعف به قوانین را ضامن استمرار عمران و آبادی و دست یافتن به کشاورزی نوین در سایه دیگر اهداف اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان نمود.   

کد خبر: 848
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 26 مرداد 1395
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 30 مرداد 1395
 دبیر خبر
 1594