سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان:

سد لاستیکی «دهنه سر» نمونه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، دکترمجید نیکخوی سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در گفتگو با خبرنگار این دفتر گفت: سد لاستیکی دهنه سر به عنوان اولین سدلاستیکی گیلان به منظور توسعه و بهبود آبیاری ...

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، دکترمجید نیکخوی سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در گفتگو با خبرنگار این دفتر گفت: سد لاستیکی دهنه سر به عنوان اولین سدلاستیکی گیلان به منظور توسعه و بهبود آبیاری یک‌هزار هکتار از شالیزارهای منطقه احداث شده و از اهداف فرعی آن جلب گردشگری مسائل زیست محیطی، پرورش آبزیان و تغذیه آب زیرزمینی است.

       دکتر مجید نیکخوی به عملیات اجرایی دیوار آب‌بند در سد لاستیکی «دهنه سر» اشاره کرد و گفت: ساماندهی سرآب و پایآب سد با سنگ لاشه و پلکان ماهی‌رو در کرانه راست از ویژگی‌های سد مذکور است .وی، مجرای تخلیه رسوب در کرانه راست و تجهیز به دریچه کشویی را از ویژگی‌های سد لاستیکی «دهنه سر» خواند و بیان کرد: ساختمان بهره‌برداری و نگه‌داری سد مذکور در کرانه طرف چپ به مساحت 200 متر مربع در دو طبقه احداث شده است.

       سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه ساختمان کنترل سد لاستیکی «دهنه سر» در کرانه چپ به مساحت 78 متر مربع در دو طبقه احداث شده است، خاطرنشان کرد: 140 هزار و 600 متر مکعب برای احداث سد مذکور عملیات خاکی انجام شده است.

دکتر نیکخو افزود: طراحی و احداث این سد که تماماً توسط متخصصان ایرانی صورت گرفته است نمونه ای بارز از تحقق اقتصاد مقاومتی است و تلاش می کنیم با استفاده از استعدادها و توان آب استان به دنبال رفع مسایل و مشکلات در جای جای گیلان باشیم.

دکتر نیکخوی با بیان اینکه حجم مخزن ذخیره آب سد لاستیکی «دهنه سر» 350 هزار مترمکعب است، تصریح کرد: سرریز سد مذکور از نوع آزاد طراحی شده و 80 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

 

 

کد خبر: 788
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 11 خرداد 1395
 دبیر خبر
 930
  دیدگاه کاربران