اقدامات ارزنده برای آبیاری زمین های کشاورزی استان گیلان انجام شده است

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان طی مصاحبه ای تلفنی با شبکه باران گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر عملیات لایروبی در کل استان گیلان شروع خواهد شد.

 

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان: دکتر مجید نیکخوی سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در گفتگو با برنامه دریچه شبکه باران، ضمن تشریح وضعیت سدسفیدرود گفت: کمیته منابع و مصارف آب استان از بهمن ماه سال جاری با حضور کارشناسان دستگاه های اجرایی ذیربط در آب منطقه ای گیلان شروع به کار نموده و در این کمیته تصمیم گرفته می شود که رهاسازی آب در چه تاریخی باشد. می بایست آب بهنگام که حاصل از بارش های روزمره ی در جریان  است را مدیریت کنیم و  آب جاری و موجود در کانال ها را که در مسیر رودخانه های سنتی و آبی در جریان است  به طرف مزارع هدایت کنیم تا کشاورزان عزیز بتوانند از این آب استفاده نمایند. سرپرست آب منطقه ای گیلان ضمن تأکید بر انجام شخم اول توسط کشاورزان گفت: عملیات لایروبی کانال ها، انهار، زهکش ها و آماده سازی سردهنه های خاکی که حدود 400 سردهنه در سطح استان گیلان می باشد، با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط 70 دستگاه بیل و بولدوزر  صورت خواهد گرفت.

 

       وی در ادامه ضمن  تأکید بر استفاده از آبهای موجود در مزارع کشاورزی گفت: انشاءا... امیدواریم که بارش بهنگام در فصل بهار را هم داشته باشیم و انتظار داریم که کشاورزان عزیز با شخم اولیه که در بهمن ماه سال جاری آغاز می کنند کمک کنند تا حجم قابل توجه ای از آب پشت سد را ذخیره و این آب را در زمانی که بارش نداریم در فصل بهار و تابستان استفاده کنیم.

 

       دکتر مجید نیکخوی در پایان این گفتگوی تلفنی، ضمن تشکر از استاندار، فرماندارن، بخشداران، دهیاران و سایر مسئولین دستگاههای اجرایی ذیربط گفت: از سایر دستگاههای اجرایی  در استان انتظار داریم که در موضوع مدیریت آب به ما کمک کنند تا با سرعت و برنامه ریزی درست بتوانیم بهترین خدمت را به کشاورزان عزیز ارایه کنیم.

 

کد خبر: 703
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 6 بهمن 1394
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 19 اسفند 1394
 دبیر خبر
 1348