دیدار نماینده مجلس شورای اسلامی با سرپرست شرکت آب منطقه ای گیلان

دکتر حسن تأمینی نماینده مردم شهرستان رشت ، در مجلس شورای اسلامی با دکتر مجید نیکخوی سرپرست آب منطقه ای گیلان دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان دکتر حسن تأمینی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با هدف افزایش توجه مسئولین به مسائل و مشکلات کشاورزان با دکتر مجید نیکخوی دیدار کرد.
در این دیدار پس از بحث و گفتگو در مورد سد لاستیکی فخرآباد(لشت نشاء)، مسائل و مشکلات مورد نظر و خدمت رسانی به کشاورزان استان مورد تأکید طرفین قرار گرفت.

 همچنین در این جلسه دکتر مجید نیکخوی سرپرست آب منطقه ای گیلان: پیگیری به اتمام رساندن سد لاستیکی فخرآباد(لشت نشاء)، هم افزایی میان نمایندگان و دیگر ادارات با شرکت آب منطقه ای استان و اختصاص بودجه برای کارهای عام المنفعه از اولویت های کاری این شرکت اعلام کرد .


براساس این گزارش مشخصات و مزایای سدلاستیکی فخرآباد  به شرح زیر می باشد:

در فصول زراعی با توجه به کم شدن آبدهی رود خانه اوشمک و پایین افتادن رقوم آب و آب در یای خزر با رقوم تقریبا ثابت به مقدار26.5 - متر ا زسطح دریا در جهت عکس جریان رودخانه به سمت بالادست رودخانه بر می گردد و در اثر تداخل آب رودخانه آن را شور می کند. با احداث بند انحرافی لاستیکی فخر آباد ضمن جلوگیری ا زپدیده مزبور با ایجاد مخزن 450000 مترمکعب علاوه بر احیای جریان بهنگام رودخانه  موجب تنظیم آبدهی و بهبود 700  هکتار اراضی شالیزاری می گردد.

 سد لاستیکی فخر آباد از پلتفرم بتن و سر ریز لاستیکی از نوع بادی می باشد و ارتفاع سر ریز لاستیکی آن3.5مترعرض پلاتفرم 30 متر و طول آن 16 متر می باشد و طول حوضچه آرامش 8 متر بوده و نسبت به پلتفرم نصب لاستیک 1.5 متر پایین تر است.

مشخصات سد لاستیکی فخرآباد

نام رودخانه : اوشمک

عرض رودخانه : 25 (m )

ارتفاع دیواره  :5 (m )

شیب رودخانه : /00035 0

ارتفاع سد لاستیکی : 3/5 (m)

طول تاج در حالت ایستاده : 39 (m)

طول برگشت آب : 15000 (m)

حجم آب ذخیره شده : (3450000 (m

حجم آب تنظیمی : (3 2000000 (m

نرخ بازده سرمایه گذاری طرح(IRR %) : 24/7

نسبت فایده به هزینه :47/2

 

کد خبر: 668
  تاریخ خبر : دوشنبه 9 آذر 1394
 دبیر خبر
 1014
  دیدگاه کاربران