پرسش مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید:

کشور ما کشور کم آبی است برای حفظ نعمت الهی آب چه باید کرد؟

به گزارش دفتر روابط عمومی آب منطقه ای گیلان مهندس سیف اله آقابیگی در آئین آغاز سال جدید تحصیلی شهرستان بندر انزلی گفت: امروز به احترام اول مهر ...

 

به گزارش دفتر روابط عمومی آب منطقه ای گیلان مهندس سیف اله آقابیگی در آئین آغاز سال جدید تحصیلی شهرستان بندر انزلی گفت: امروز به احترام اول مهر همه آمده اند تا به شما تبریک بگویند امروز مناسبتهای دیگری هم دارد که می بایست به آن اشاره داشته باشیم که از جمله دومین روز هفته دفاع مقدس که به واسطه آن گرامی می داریم یاد و نام همه آنهایی را که برای اعتلای ارزشهای جمهوری اسلامی ایران از خودشان مایه گذاشتند و امروز همه ما و شما امنیت و آسایش را مدیون آنها هستیم ضمناً می بایست گرامی بداریم یاد امام عزیز ما را که در بدترین شرایط جنگی 8 سال دفاع مقدس را رهبری کردند.

و از خداوند متعال طول عمر با عزت و صحت تندرستی برای مقام معظم رهبری پیش از گذشته مسئلت می کنیم که این عزمت و این بزرگی را که ملت ایران دارد مدیون راهنمایی های ایشان هست. اعتقاد داریم در درجه اول عالم هستی خود یک مدرسه است و انبیاء و اولیای الهی و پیغمبران مربیان و معلمین این مدرسه هستند. و مربی بزرگ خداوند تبارک و تعالی است که از ابتدا انبیاء الهی را فرستاد برای اینکه بشریت را هدایت کنند و هر مقام و منزلتی راکه شما می خواهید در آینده کسب بکنید باید راه توفیق را از طریق تحصیل کسب کنید. مهندس آقابیگی افزود: اولین شعری که در دوره تحصیل یاد گرفته ایم شعری است که حکیم ابوالقاسم فردوسی سروده اند و بر سر در سازمان ملل نقش بسته(توانا بود هر که دانا بود ز دانش دل پیر برنا بود) است شما وقتی که به سلاح علم مجهز می شوید قدرتمند خواهید بود و مطمئناً در هر زمینه ای توفیق خواهید داشت درخت تو گر بار دانش بگیرد به زیر آوری چرخ نیلوفری را یعنی همه در خدمت شما خواهند بود.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان ادامه داد: ریس جمهور محترم آقای دکتر روحانی در سال گذشته مطلبی را تاکید کرده اند که نشان دهنده شرایط خاص آبی کشور است دولت یازدهم تلاش و کوشش  را در جهت ایجاد حداکثر رفاه و خدمت به مردم عزیز به کار بسته ولی بایستی بپذیریم که کشور ما یک کشور کم آبی است سال گذشته آقای ریس جمهور پرسشی را مطرح کرده اند و من با توجه به اهمیت موضوع از تمامی دانش آموزان در سراسر استان دعوت می کنم تا تفکرات خود را در قالب مقاله، نقاشی و یا حتی عکس و فیلم در پاسخ به این سوال که کشور ما کشور کم آبی است برای حفظ نعمت الهی آب چه کاری باید انجام بدهیم به روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ارسال کنند و انشاءا... جوایز نفیسی اهداء خواهیم نمود حالا چرا جناب آقای رئیس جمهور گفته اند کشور ما کشور کم آبی است، ما در گذشته همیشه می گفتیم که متوسط بارندگی سالانه  در کل کشور 245 میلی متر است دیروز آخرین روز سال آبی گذشته بود و امروز که همزمان شروع بهار تحصیلی است همزمان است با اولین روز سال آبی جدید 95-94 و در آخرین ارزیابی این عدد 245 به حدود 204 میلیمتر کاهش پیدا کرده پس مشخص است که فرمایشات جناب رئیس جمهور کاملا مصداق دارد.

 در آن زمان ما می گفتیم که میزان منابع آب تجدید پذیر ایران 130 میلیارد متر مکعب است که حال کاهش  پیدا کرده به حدود 104 میلیارد متر مکعب و ما می بایست با این شرایط کشور خود را اداره بکنیم ضمن اینکه اعتقاد داریم که هر چیزی از آب است وهمه ی مخلوقات به آب نیاز دارند و این را هم میدانیم که کمتر از 5/2 درصد از منابع آبی دنیا شیرین و قابل استفاده است پس با این شرایط شما دانش آموزان عزیز به عنوان سفیران آب از هر روشی که می توانید برای ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب در بین خانوادها، دوستان و جامعه استفاده کنید تا بتوانیم کشور عزیز مان را همواره به بهترین وجه ممکن و با بسیج همه مردم عزیز در تمامی زمینه ها اداره کنیم .

مهندس آقابیگی در انتها گفت : آخرین عرض من این است شماها امید کشور هستید در امسال نفر دوم تجربی گیلانی بود و در سال گذشته نفر اول و دوم خیلی از رشته ها و رتبه های دو رقمی و سه رقمی گیلانی بوده انند شما امید خانواده، استان و کشور ما هستید.

اگر امروز ایران در دنیا می درخشد به واسطه نخبگان و دانشمندانی است که در مراتب بالای علمی شکوفا شده اند انشاءا... از همین روز که قدم گذاشته اید در عرصه علم آموزی با تلاش و تحصیل علم استان گیلان را در کشور پر آوازه کنید . همه ما افتخار می کنیم به پرفسور سمیعی، پرفسور رضا، پرفسوراکبرزاده و خیلی از بزرگان علمی و فرهنگی کشور و آنهایند همین مسیر و راهی که شما آغاز کرده اید را پیمودند و امروز نام ایران را در تمام نقاط دنیا طنین انداز کرده ند.

سالانه بیش 120 تا 150 میلیارد تومان در حوزه های بخش آب  در استان گیلان سرمایه گذاری می شود ولی از همه سرمایه ها بزرگتر و ارزشمند تر  شما دانش آموزان عزیز هستید که برای همه ما و دولت تدبیر و امید بسیار ارز شمند هستید.

کد خبر: 612
  تاریخ خبر : شنبه 4 مهر 1394
 دبیر خبر
 1046
  دیدگاه کاربران