مخزن 3000 متر مکعبی کیاشهر افتتاح شد

در آخرین روز از هفته دولت مخزن 3000 متر مکعبی کیاشهر طی مراسمی با حضور دکتر نجفی استاندار گیلان، دکتر قربانی نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ، مهندس آقابیگی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان ، مهندس لطفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و جمعی دیگر از مسئولین افتتاح شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی در این مراسم مهندس سیف اله آقابیگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت : مخزن 3000 متر مکعبی آب شرب کیاشهر از مجموعه طرح آبرسانی به شهرهای شرق گیلان می باشد که خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته و حمایتها و رهنمودهای استاندار محترم گیلان به عنوان نمونه ای از 230 هزار مترمکعب مخازن ساخته شده امروز افتتاح گردید.  

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود: این پروژه حاوی چند ویژگی برجسته است، این پروژه از هفته دولت سال 91 آغاز و در منطقه ای اجرایی شد که با مشکلات آبی فراوانی روبرو بود و همزمان با افتتاح مخزن 1000 متر مکعبی عملیات اجرایی مخزن 3000 متر مکعبی آغاز و آنروز قول دادیم که بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن این پروژه مهم برای شهرستان کیاشهر را به نتیجه برسانیم که الحمدلله با حمایتها و پیگیری نماینده محترم شهرستان آستانه اشرفیه ، این مهم به نتیجه رسید و جای دارد تا از ایشان تشکر کنم.

مهندس آقابیگی در ادامه گفت: قبل از افتتاح این پروژه ضریب ذخیره آب بندر کیاشهر کمتر از 20% بود و لازم است تا اشاره کنم براساس حد نرمال آب کشور این عدد می بایست حداقل 70 % باشد و امروز با افتخار می گوئیم که این عدد در بندر کیاشهر به بالای 80 % رسیده است و مفهومش این است که در 24 ساعت اگر به هر دلیلی سیستم تأمین آب نشود، می تواند تا 80 % یک شبانه روز آب را تأمین کند .

رئیس شورای مدیران ارشد صنعت آب و برق گیلان ادامه داد:

نکته مهم اینست که این مخزن متصل به آب پایدار سد مخزنی آیت ا... بهجت شهربیجار است ، یعنی آبی که در شهرستان رشت یا بندر انزلی و یا آستانه مورد استفاده قرار می گیرد در بندر کیاشهر هم توسط مردم عزیز این منطقه ، مصرف می شود.

مهندس آقابیگی در انتها گفت : هر چه برای مردم عزیز که ولی نعمتان ما هستند انجام دهیم باز هم خدمت ناچیزی است و می بایست در پایان از توجه ویژه استاندار محترم به مقوله آب استان قدردانی نموده و از همیاری و مساعدت نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی در به سرانجام رساندن پروژه های آبی استان تشکر نمایم.   

کد خبر: 586
  تاریخ خبر : یکشنبه 8 شهریور 1394
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 10 شهریور 1394
 دبیر خبر
 1125