استاندار گیلان:

تامین آب زراعی از مشکلات مهم در گیلان است

دکتر نجفی، استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان لنگرود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: تامین آب زراعی از مشکلات مهم در گیلان است.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، دکتر نجفی، استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان لنگرود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: تامین آب زراعی از مشکلات مهم در گیلان است.

محمدعلی نجفی بر رعایت حق آبه سد سفیدرود توسط هشت استان بالادستی این حوزه تاکید کرد و افزود: رعایت تامین یک میلیارد و 600 میلیون متر مکعب آب سد سفیدرود توسط استان‌های بالادستی به تصویب رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه سد لاستیکی گالشکلام روی رودخانه شلمان‌رود تصریح کرد: اعتبارات احداث سد مذکور از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان تامین شده است.

استاندار گیلان ذخیره‌سازی و تنظیم آب 8/4میلیون متر مکعب را از اهداف احداث سد لاستیکی گالشکلام ذکر کرد و گفت: سد مذکور با حجم مخزن 1/1 میلیون مترمکعب برای آبیاری 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری منطقه پیش‌بینی شده است.

کد خبر: 585
  تاریخ خبر : یکشنبه 8 شهریور 1394
 دبیر خبر
 884
  دیدگاه کاربران