هفتمین کارگروه استانی منابع و مصارف آب و کشاورزی تشکیل شد

بحث و تبادل نظر در خصوص پتانسیل آبی سد سفیدرود، بررسی پیش بینی مقادیر بارش و شرایط دمایی در سال آبی جاری و ارائه گزارش کشت و بررسی تاریخ رها سازی آب از سد از جمله اهداف تشکیل هفتمین جلسه کارگروه استانی منابع و مصارف آب و کشاورزی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان هفتمین جلسه کارگروه استانی منابع و مصارف آب با حضور نمایندگان شرکت آب منطقه ای، شرکت بهره برداری و آبیاری زهکشی ، اداره تحقیقات هواشناسی و سازمان جهاد کشاورزی در دفتر معاونت حفاظت و بهره برداری این شرکت برگزار گردید.

در ابتدای این نشست مهندس خرمی دبیر کمیته منابع و مصارف آب ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت : حجم مخزن سد سفیدرود به میزان 852 میلیون متر مکعب متوسط دبی ورودی و متوسط دبی خروجی از آن را به ترتیب معادل 156 و 11 مترمکعب در ثانیه و شرایط سال آبی جاری را مشابه سال قبل اعلام نمود.

همچنین حداکثر دبی لحظه ی ورودی به مخزن در حدود 400 متر در ثانیه برآورد گردیده و دبی پایاب سد سنگر نیز تا 500 متر در ثانیه افزایش داشته که متاًثر از بارش داخلی بوده است.

بر اساس این گزارش در این جلسه نمایندگان شرکت آب منطقه ای گیلان از جمله معاونت حفاظت و بهره برداری، دفتر سدها و دفتر مطالعات پایه منابع آب به ترتیب به وضعیت منابع آب موجود و مقایسه ای با سالهای گذشته و میزان بارندگی، رواناب حوضه داخلی و حوضه سفیدرود اشاره داشته اند.

در ادامه این جلسه نماینده اداره تحقیقات هواشناسی کاربردی به تشریح تغییرات بارندگی و درجه حرارت دستگاههای شاخص حوضه، مطالبی را ارائه داد.

در پایان این جلسه معاون حفاظت و بهره برداری این شرکت ضمن تشکر و قدردانی از اعضای جلسه گفت: رها سازی آب نیاز به تعامل و همکاری همه دستگاههای ذی ربط در استان دارد، با رهاسازی آب در نیمه اول اردیبهشت ما می توانیم سال آبی خوبی را برای کشاورزان عزیز داشته باشیم.  

کد خبر: 421
  تاریخ خبر : یکشنبه 6 اردیبهشت 1394
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 20 خرداد 1394
 دبیر خبر
 1098