با حضور وزیر کشور و استاندار گیلان:

سد لاستیکی فخر آباد رشت به بهره‌برداری رسید

سد لاستیکی فخر آباد رشت با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و اسدالله عباسی استاندار گیلان افتتاح شد.

       به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان نقل روابط عمومی استانداری گیلان، ظهر دیروز(سه‌شنبه) و در جریان سفر یک روزه وزیر کشور‌ به گیلان سد لاستیکی فخرآباد رشت با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، اسدالله عباسی استاندار گیلان، وحید خرّمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان و تنی چند از مدیران استانی و اصحاب رسانه و مطبوعات افتتاح شد.

سد لاستیکی فخرآباد رشت، بر روی رودخانه اوشمک قرار دارد که این رودخانه پس از طی مسافت حدود ۴۰ کیلومتر و با عبور از شهرهای کوچصفهان، لشت نشا روستای فخرآباد و زیباکنار، به دریای خزر می‌ریزد‌ که با اعتبار یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
سد لاستیکی فخرآباد با طول تاج بیش از ۴۰ متر، ارتفاع لاستیک سه متر و نیم و حجم مخزن ذخیره آب ۴۵۰ هزار مترمکعب و قابلیت تنظیم سالانه دو میلیون مترمکعب آب و همچنین تسهیل استفاده از ایستگاه‌های پمپاژ موجود بر روی رودخانه اشمک قرار گرفته و اکنون به بهره‌برداری رسید.
توسعه و بهبود آبیاری حدود یک هزار هکتار از شالیزارهای منطقه، جلوگیری از تداخل آب‌شور دریا با آب شیرین رودخانه اشمک، تغذیه آب زیرزمینی، جمع‌آوری آب‌های خروجی زهکش‌ها در منتهی‌الیه ورودی به دریا و بازچرخانی آب و ساماندهی رودخانه را ازجمله اهداف احداث این سد است.

کد خبر: 2535
  تاریخ خبر : چهارشنبه 17 مرداد 1403
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 17 مرداد 1403
 دبیر خبر
 269