در راستای کمک به تحقق شعار سال :

37 کیلومتر لایروبی انهار و بازسازی و آبگذاری 92 سردهنه در شهرستان تالش انجام شده است.

مدیر منابع آب شهرستان تالش از لایروبی 37 کیلومتر از انهار اصلی دارای اولویت و آبگذاری 92 سردهنه خاکی در این شهرستان خبر داد.

       به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان، بهرام بهرام پور مدیر منابع آب شهرستان تالش گفت: تاکنون لایروبی 37 کیلومتر از انهار اصلی و آبگذاری 92 سردهنه از 100 سردهنه خاکی موجود در این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: برای کمک به تحقق شعار سال مبنی بر"جهش تولید با مشارکت مردم" تاکنون 37 کیلومتر طول لایروبی انهار اصلی یعنی بیش از اولویت اعلامی اولیه، در شهرستان تالش لایروبی انجام شده است.

بهرام پور با اشاره به ساخت سردهنه های نصیری و امامی اسالم گفت: لایروبی و ایجاد نهرکهنه سرا جوکندان و نهر روستای ارباسر بوسیله سه دستگاه بیل زنجیری و یک دستگاه بیل بکو به پایان رسیده است و به امید خداوند متعال طی روزهای آتی عملیات سردهنه سازی در سطح شهرستان تالش به اتمام خواهد رسید.

مدیر منابع آب شهرستان تالش در پایان اشاره کرد: با توجه به سنتی آبخور بودن مزارع این شهرستان و آبگذاری انجام شده انهار و در دسترس بودن منابع آب درون حوضه از کشاورزان عزیز تقاضا داریم انجام شخم اراضی شالیزاری خود را با سرعت بیشتری به اتمام رسانند.

کد خبر: 2485
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 28 فروردین 1403
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 28 فروردین 1403
 دبیر خبر
 143