معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد:

تا این لحظه 59 سردهنه خاکی در گیلان آبگذاری شده اند.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان از آبگذاری 59 سردهنه خاکی در گیلان تا این لحظه خبر داد.

       به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان، محمدجواد خانی پور معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت: براساس برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده در گیلان تا این لحظه 59 سردهنه خاکی دارای اولویت پس از انجام مراحل مرمت، بازسازی و یا ساخت آبگذاری شده اند.

وی افزود: از این تعداد سردهنه آبگذاری شده بیشترین تعداد در شهرستان های تالش، آستارا، رودسر و پس از این سه شهرستان در شهرستان های لنگرود، املش و لاهیجان واقع اند.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در پایان نیز گفت: براساس برنامه ریزی ها، همه ساله مرمت، بازسازی و ساخت سردهنه های خاکی به منظور در امان ماندن از سیلاب های زمستانه در فروردین و نیمه اول اردیبهشت هر سال که منتهی به آبگذاری است، شتاب می گیرد و به اتمام می رسد و در همین راستا 366 سردهنه اولویت دار دیگر در سطح استان دردست مرمت، بازسازی و ساخت است که تا پیش از شروع عملیات کاشت بر اساس تقویم زراعی اعلامی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان به اتمام خواهند رسید.

 

کد خبر: 2472
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 7 فروردین 1403
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 11 فروردین 1403
 دبیر خبر
 198