رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب گیلان خبر داد:

157 کیلومتر از انهار اصلی اولویت دار گیلان تاکنون لایروبی شده اند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان از لایروبی 157 کیلومتر از انهار اصلی و در اولویت لایروبی خبر داد.

       به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان؛ وحید خرّمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اعلام این خبر گفت: لایروبی انهار اصلی به منظور تسهیل و تسریع در امر آبرسانی در فصل زراعی از برنامه ها و پروژه های مهم هرساله آب منطقه ای گیلان است که در اسفند هر سال آغاز و تا پیش از آبگذاری کانال ها، مجاری آبی و انهار در اردیبهشت سال بعد ادامه می یابد.

مدیرعامل آب گیلان افزود: به منظور عبور با تنش آبی کمتر از فصل زراعی 1403-1402 لایروبی 500 کیلومتر از انهار اصلی در گیلان هدف گذاری شده که از این میزان تا به امروز ششم فروردین سال جاری، 157 کیلومتر لایروبی شده است.

خرّمی ادامه داد: عملیات لایروبی در شهرستان های لنگرود، آستانه اشرفیه، تالش و آستارا از زمانبندی جلوتر و در دیگر شهرستانهای گیلان نیز براساس برنامه و زمانبندی بی وقفه در حال انجام است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در پایان گفت: به کشاورزان محترم گیلانی اطمینان می دهم که مانند سالهای گذشته در کنارشان هستیم و تمام تلاش خود را مصروف خدمت رسانی به این عزیزان خواهیم نمود و همچنین از کشاورزان پرتلاش گیلانی می خواهم که نسبت به لایروبی انهار آبرسان بین مزارع خود اقدام و از ظرفیت منابع آبی محلی و بارش های بهاری برای انجام شخم زمین های زراعی خود استفاده نمایند.

 

کد خبر: 2471
  تاریخ خبر : دوشنبه 6 فروردین 1403
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 11 فروردین 1403
 دبیر خبر
 173