وزیر نیرو آخرین وضعیت ۳ طرح سد سازی در گیلان را تشریح کرد

وزیر نیرو در پایان سفر یک روزه خود در روز پنجشنبه دوم آذر ماه به گیلان ، وضعیت 3 طرح سد سازی و 8 پروژه بزرگ برق رسانی در گیلان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان ؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو عصر امروز در پایان سفر یک روزه خود به گیلان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت منابع آبی در کشور یک امر ضروری است، اظهار کرد: در استانی مثل گیلان با توجه به بارش‌های بسیار خوب، مدیریت منابع آبی یک امر حیاتی است که در این خصوص از سال‌های گذشته کار ساخت سه سد شفارود، پلرود و دیورش آغاز شده است.
وی با اشاره به اهمیت سدهای در حال احداث در گیلان در کاهش تنش آبی گفت: سه سد در حال احداث در گیلان جزو سدهای مهم کشور و منطقه هستند که نقش مهمی در توزیع عادلانه و دقیق منافع آبی دارند.
وزیر نیرو، یکی از اهداف دولت سیزدهم را رفع موانع موجود در تکمیل پروژه‌های حوزه آبرسانی دانست و افزود: ساخت سه سد شفارود، پلرود و دیورش با موانعی مواجه هستند که در این راستا هفته گذشته جلسه‌ای را با استاندار گیلان برگزار کرده و امروز هم بازدیدی از این سه سد داشتیم تا مشکلات را به طور دقیق شناسایی کنیم.
محرابیان با تاکید بر تسریع در روند تکمیل سه سد شفارود، پلرود و دیورش در گیلان با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، بیان کرد: سد شفارود تا سال آینده به طور یقین تکمیل شده و سد پلرود هم با توجه به نقش مهمی که در تامین آب شرب، کشاورزی و حفظ محیط زیست منطقه دارد تا پایان سال جاری آبگیری شده و سد دیورش هم در نیمه نخست سال آینده تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه دولت اهتمام جدی در تکمیل فاضلاب شهر رشت دارد، تصریح کرد: تکمیل فاضلاب شهر رشت مورد تاکید رئیس جمهور بوده و بعد از سفر هیئت دولت عملیات اجرایی و تکمیل بخش‌های ناقص آن انجام شده و با توجه به آغاز به کار پیمانکار جدید، پیش‌بینی ما تسریع در روند تکمیل این پروژه عظیم ملی است.
وزیر نیرو با تاکید بر گسترده بودن شبکه فاضلاب شهر رشت در حوزه‌های مختلف گفت: در این خصوص ضرورت دارد تصفیه خانه شمال شهر رشت افزایش ظرفیت یافته و تصفیه‌خانه مسکن مهر هم با توجه به پیشرفت ۸۵ درصدی در سریعترین زمان ممکن باید تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.
محرابیان از احداث تصفیه‌خانه جدید در شرق شهر رشت خبر داد و افزود: با توجه به گسترده بودن شبکه فاضلاب شهر رشت، توافقات لازم برای تاسیس تصفیه‌خانه شرق در شهر انجام شده و در تلاشیم مجوزهای لازم را صادر کنیم.
وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت فاضلاب شهر بندر انزلی بیان کرد: فاضلاب شهر بندرانزلی علیرغم اقدامات صورت گرفته نیمه تمام بود که در چند وقت اخیر پیمانکاری جدید برای تکمیل این پروژه گرفته شده و کار عملیاتی آن در حال انجام است.
وزیر نیرو از هدف‌گذاری ۸۰۰ روستا در طرح جهاد آبرسانی خبر داد و افزود: در جهاد آبرسانی ۸۰۰ روستا در گیلان با همکاری سپاه پاسداران هدف‌گذاری شده ولی تاکنون ۳۴ درصد پیشرفت داشته و از میانگین کشوری عقب است لذا امیدواریم از متوسط کشور بالاتر برویم.
محرابیان با اشاره به تکمیل هشت طرح مهم حوزه توزیع برق در گیلان تا تابستان سال آینده گفت: در پست‌های فوق توزیع و توزیع برق هشت پروژه مهم در سطح گیلان در حال انجام بوده و تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: 2413
  تاریخ خبر : شنبه 4 آذر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 4 آذر 1402
 دبیر خبر
 289