بیست و چهارمین محفل انس با قرآن وزارت نیرو در استان گیلان برگزار شد.

بیست و چهارمین محفل نورانی انس با قرآن وزارت نیرو از سوی شورای فرهنگی و دینی صنعت آب و برق گیلان، 22 مهرماه با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، مدیران عامل صنعت آب و برق استان و جمعی از کارکنان این صنعت و فعالان قرآنی در نمازخانه الغدیر شرکت آب منطقه ای گیلان برگزار شد.

       به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو در حاشیه این محفل نورانی با اشاره به اهمیت برپایی محافل تلاوت قرآن کریم، گفت: در وزارت نیرو و تمامی مجموعه‌های وابسته به وزارتخانه محافل قرآنی در ایام مختلف سال با حضور کارکنان و عموم مردم برگزار می‌شود و این محفل نورانی در پاسخ به هتک حرمت و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشورهای (سوئد، دانمارک، علند) و به شکرانه عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی ملت فلسطین برگزار شد.

قبادی اهداف برگزاری این محافل قرآنی در سطح وزارت نیرو را مورد توجه قرار داد و گفت: توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی جلسات تلاوت و استماع قرآن کریم در سطح جامعه، تبلیغ و ترویج الگوی مصرف از دیدگاه قرآن و روایات و تبیین بسته‌های تشویقی وزارت نیرو در راستای صرفه جویی در مصرف آب و برق از اهداف برگزاری این محافل در سطح کشور است.

مهدی قبادی در این مراسم معنوی با اشاره به اینکه قرآن برای ارامش حقیقی و نسخه شفا بخش عالام بشری است، گفت: محفل انس با قران در راستای گسترش فرهنگ و معارف اسلامی با هدف قران دوستی در مقابل قرآن ستیزی دشمنان و تحولات اخیر فلسطین برگزار شده است. 

رییس اداره قرآن و عترت وزارت نیرو با بیان اینکه گیلان میزبان بیست و چهارمین محفل انس با قران است افزود: در راستای هم افزایی و همکاری نهاد‌ها و جامعه قرانی تاکنون در ۲۴ استان کرسی‌های تلاوت قران کریم در سطح کشور برای کارکنان صنعت اب و برق برگزار شده که ۱۴ هزار نفر در مسابقات قرانی شرکت کردند. 

در این محفل نورانی که با اجرای استاد فلاح پور و همچنین تلاوت استاد و قاری بین المللی و جوان محمد فلاح پور و همچنین تنی چند از نخبگان و حافظان مجمع قرآنی حاملان نور و سفیران الهی به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداختند.

شایان ذکر است در پایان این محفل نورانی، دو تن از فرزندان همکار که در هفدهمین دوره جشنواره قرآن و نماز وزارت نیرو حائز رتبه برتر شدند با اهداء لوح تقدیر و جوایز نفیس قدردانی شد.

گفتنی است، آقای امیر مهدی خانی پور و مریم خانی پور فرزندان  محمد جواد خانی پور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان در رشته حفظ موضوعی حائز رتبه دوم کشوری در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم در هفدهمین دوره جشنواره قرآن و نماز وزارت نیرو شدند.

کد خبر: 2384
  تاریخ خبر : شنبه 22 مهر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 23 مهر 1402
 دبیر خبر
 642