لایروبی بیش از یک‌هزار کیلومتر از انهار کشاورزی در استان گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: تاکنون حدود 1100 کیلومتر از انهار اصلی کشاورزی استان لایروبی شده که حدود 853 کیلومتر براساس قرار دادهای شرکت آب منطقه ای و مابقی مساعدت سایر ادارات و بخش خصوصی بوده است.

       به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ وحید خرّمی روز یکشنبه 28 خرداد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که با حضور استاندار گیلان در محل استانداری تشکیل شد، افزود: هم اکنون شرایط آب سد سفیدرود همانند سال گذشته است که به مقدار 480 میلیون متر مکعب آب برای مدیریت آب کشاورزی داخل شبکه سفیدرود در ادامه راه داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به ذخیره 830 میلیون متر مکعبی سد سفیدرود در سال گذشته در آغاز فصل کشاورزی افزود: ذخیره این سد در آغاز فصل زراعی جاری در زمان رهاسازی حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب بود که کاهش 130 میلیون متر مکعبی را نسبت سال گذشته نشان می داد که با بارندگی‌های بسیار مناسبی که در فصل بهار در استان اتفاق افتاد این کسری جبران شد.

خرّمی با بیان اینکه به نیمه راه کشاورزی رسیدیم، گفت: بیش از 400 سردهنه خاکی در رودخانه ها و انهار استان برای هدایت آب به مزارع در سالجاری بازسازی شدند که باتوجه به بارش ها در برخی از شهرستان ها این سردهنه ها آسیب دیده و چندین بار ترمیم و بازسازی شدند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴۵۰ ایستگاههای پمپاژ آب کشاورزی در اختیار شرکت آب منطقه ای در استان اظهار داشت: برای بهره برداری از این منبع آبی، تمام 905 پمپ بر روی این ایستگاهها و همچنین 257 حلقه چاه عمیق در مدار بهره برداری قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در پایان تأکید نمود: کشاورزان زحمتکش گیلانی در بالادست به اندازه نیاز آبی مزرعه خویش از آب استفاده نمایند تا سایر شالیکاران در پائین دست نیز از آب مناسب بهره مند شوند.

کد خبر: 2329
  تاریخ خبر : یکشنبه 28 خرداد 1402
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 3 تیر 1402
 دبیر خبر
 406
  دیدگاه کاربران