نماینده مجری طرح سد لاستیکی ماسال اعلام کرد:

بهره برداری از سدهای لاستیکی پس از تأیید تمامی تست ها انجام می گردد

نماینده مجری طرح سد لاستیکی ماسال پس از نقص فنی پیش آمده در هنگام تست تر (آبگیری مخزن ) این سد در روز گذشته گفت: بهر برداری از سدهای لاستیکی پس از تأیید عملکرد اجزای اصلی طرح و همچنین بررسی درستی کارکرد لاستیک و متعلقات آن انجام می گردد.

       به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ وحید صابر با اعلام این خبر گفت: برای اطمینان از عملکرد لاستیک و متعلقات سدهای لاستیکی، در مرحله اول تست خشک(بدون آبگیری) و سپس مرحله تست تر(آبگیری مخزن) پیش بینی گردیده است.

وی اظهار داشت: باتوجه به تأیید تمامی اجزای اصلی طرح سد لاستیکی ماسال شامل ساختگاه سد، پرده آببند، دیواره ها و ... توسط دستگاه نظارت، جهت بهره برداری از این سد، مرحله کنترل عملکرد لاستیک جهت شناسایی نقص های احتمالی و رفع آن از بهمن ماه سال 1401 آغاز گردیده و در چندین مرحله این تست با فشارهای متفاوت افزایشی انجام گردیده که در مورد اخیر لاستیک از محل اتصال انجام شده توسط سازنده، دچار نقص شد.

صابر تصریح کرد: ساخت لاستیک توسط کارخانه سازنده معمولاً به روش ایجاد قطعات یک متری و اتصال قطعات به هم انجام می گیرد لذا نقص پیش آمده متداول بوده و پیش بینی گارانتی 10 ساله برای برای اطمینان از کیفیت لاستیک، دریافت خدمات مناسب و کافی از عملکرد لاستیک به همین منظور انجام گردیده است.

نماینده مجری طرح سد لاستیکی ماسال در پایان بیان داشت: خوشبختانه با ایجاد سدهای مشابه در سطح استان گیلان، دانش رفع نقص های لاستیک در سطح استان بومی سازی شده است و اکنون پیگیری جهت رفع نقص ایجاد شده در دست اقدام بوده و ان شاء الله به زودی سد لاستیکی ماسال وارد مدار بهره برداری خواهد گردید.

کد خبر: 2304
  تاریخ خبر : شنبه 16 اردیبهشت 1402
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
 دبیر خبر
 349