مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان:

لزوم همکاری و توجه کشاورزان به تقویم زراعی و توصیه های متولیان امر/ لایروبی 600 کیلومتر از انهار نیازمند به لایروبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با تاکید بر لزوم همکاری و توجه کشاورزان به تقویم زراعی و توصیه های متولیان امر اظهار داشت: در حال حاضر سد سفیدرود ۶۷۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۲۰ درصد ، معادل 120 میلیون متر مکعب را نسبت به سال گذشته و کاهش حدود 50 درصدی نسب به بلند مدت را نشان می دهد.

        به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ وحید خرّمی با اعلام این مطلب در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان که به ریاست استاندار گیلان برگزار شد، گفت: با وجود کاهش ذخیره آب و دشواری های پیش رو ناشی از محدودیت منابع آبی، کشاورزان نگران نباشند؛ چرا که درصورت توجه کامل به توصیه متولیان این بخش و حرکت همگام با تقویم زراعی تلاش می شود امسال را همچون سال گذشته با انسجام و هماهنگی با موفقیت از این شرایط عبور کنیم.
وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط  ذخیره آب  سد سفیدرود، رهاسازی آب کشاورزی در نیمه دوم اردیبهشت ماه انجام می شود، تصریح کرد: باتوجه به در پیش بودن فصل گرما دیگر انتظار بارش هایی که در ذخیره آب سد به طور چشمگیر تأثیر گذار باشند، نمی توان داشت، بنابراین باید کشاورزان استان از آب های در دسترس خود همچون زهکش ها، رودخانه ها و آب باران برای کشاورزی خود بهره بگیرند.

خرّمی تصریح کرد: کشاورزان لایروبی انهار مزارع خود را انجام دهند؛ ضمن اینکه برای بهره گیری همه زارعین از آب انصاف داشته و نوبت بندی را رعایت کنند و اطمینان داشته باشند که در اینصورت آب با برنامه زمانبندی شده به میزان لازم در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه تلاش شده تا از تمامی ظرفیت های آبی استان به طور بهینه استفاده شود، گفت: تمامی ایستگاههای پمپاژ و چاههای عمیق مورد بررسی و تعمیر و آماده برای قرار گرفتن در مدار و بهره بردار شده است.

خرّمی با اشاره به برنامه ریزی 500 کیلومتری لایروبی انهار در استان گیلان اظهار داشت: تاکنون حدود 600  کیلومتر از انهار نیازمند به لایروبی با پیشرفت 116 درصدی انجام و تا پیش از رهاسازی آب نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 2295
  تاریخ خبر : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 9 اردیبهشت 1402
 دبیر خبر
 364