با حضور سرپرست شهرداری،شهردار منتخب ،رشت ریاست و اعضای شورای اسلامی و مدیریت آب منطقه ای گیلان:

جلسه ویژه عقد قرارداد و تفاهم نامه واگذاری پهنه های تالاب عینک رشت از آب منطقه ای گیلان به شهرداری رشت برگزار شد.

قرارداد فی مابین شهرداری رشت و آب منطقه ای گیلان مبنی بر ده سال انتفاع شهرداری رشت از پهنه های چهارگانه تالاب عینک با اهداف شهروند محوری به امضای مدیران آب منطقه ای و مدیریت شهری شهرداری رشت رسید.

       به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان نقل واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ در جلسه ای که با حضور سرپرست شهرداری رشت، ریاست و اعضای شورای اسلامی، شهردار منتخب رشت و مدیران آب منطقه ای گیلان برگزار شد، قراردادی در موضوع واگذاری تالاب عینک به شهرداری به انجام رسید.

سرپرست شهرداری رشت در این جلسه اظهار داشت: اختلافی که ببش از ۴۰ سال در موضوع تالاب عینک میان سازمانهای آب منطقه ای، منابع طبیعی گیلان و شهرداری رشت لاینحل مانده بود طی این تفاهم نامه تعیین تکلیف شد.

وی ضمن تقدیر مسئولان ادارات کل دادگستری و منابع طبیعی و شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان و همراهی شورای اسلامی شهر در کارگشایی این موضوع بیان کرد: وجود تالاب عینک که بزرگترین تالاب شهری کشور است، در حکم یک موهبت برای شهر ماست که تاکنون به دلیل همین اختلافات موفق به بهره وری به نفع شهر و شهروندان از آن نشده بودیم.

یزدانی با خاطرنشان ساختن این مطلب که چنین تالابی با ظرفیت های عالی نباید مغفول از ساماندهی بماند تا کم کم با تصرفات و عدم لایروبی از پهنه آن کاسته شده و اکوسیستم حیاتی آن نیز به مخاطره بیفتد گفت: استفاده صحیح از این مکان گردشگری میتواند منجر به توسعه اقتصادی شده و قطبی تفریحی برای شهروندان نیز باشد. وی گفت: تلاش شهرداری پس از حل مشکلات حقوقی این تالاب بر این موضوع معطوف خواهد شد.

یزدانی اضافه کرد: شهرداری طی تعامل با شورای حفظ بیت المال و توافق با سازمان منابع طبیعی استان در پی اخذ سند مالکیت آب بندان عینک برای شهرداری، جهت توسعه شهری رشت است.

کد خبر: 2278
  تاریخ خبر : یکشنبه 28 اسفند 1401
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 9 فروردین 1402
 دبیر خبر
 314