سد لاستیکی فخرآباد رشت مورد بازدید مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران قرار گرفت

محمد جوانبخت معاون آب و آبفا وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از سد لاستیکی فخرآباد رشت بازدید کرد و در جریان روند اجرای این پروژه قرا گرفت .

       به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ وحید خرّمی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در این بازدید در تشریح این پروژه گفت: سد لاستیکی فخرآباد با هدف توسعه و بهبود آبیاری حدود هزار هکتار از شالیزار‌های شهرستان رشت با پیشرفت ساخت ۷۶ درصدی در حال اجراست.

 خرّمی افزود: سد لاستیکی فخرآباد می‌تواند در سال ۴۵۰ هزار متر مکعب آب ذخیره کند و حجم آب تنظیمی سالیانه آن برابر با ۲ میلیون متر مکعب خواهد بود.

وی جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه، آبگیری ایمن کانال انحراف آب، ذخیره موقت آب رودخانه و زهکش‌ها برای تأمین آب کشاورزی، افزایش سطح تراز آب در رودخانه و کاهش هزینه پمپاژ، بهبود شرایط زیست محیطی و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، بهره برداری توریستی و تفریحی و ساماندهی رودخانه در این محدوده را از دیگر اهداف ساخت سد لاستیکی فخرآباد رشت عنوان کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: سد لاستیکی فخرآباد رشت با طول تاج 40 متر و نیم و با ارتفاع لاستیک 3 متر و نیم با جدیت در حال ساخت است.

کد خبر: 2142
  تاریخ خبر : جمعه 10 تیر 1401
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 11 تیر 1401
 دبیر خبر
 539