دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان :

دستکاری ، تغییر و تخریب دریچه های آبیاری ، مجازات سنگینی دارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان گفت : دستکاری دریچه های آبیاری و یا تخریب آن به نوعی قطع آب برای زارعین ایجاد می کند که مجازات بسیار سنگینی را قانون مجازات اسلامی برای آن لحاظ کرده است .

       به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ مهدی فلاح میری با اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه به اینکه در زمان زراعی کشاورزی قرار داریم، به لحاظ کمبود بارش ها در آبیاری مزارع در بخشی از استان دچار مشکل هستیم که خوشبختانه کشاورزان عزیز با همکاری و همیاری که با یکدیگیر دارند در تقسیم آب، نوبت آب را رعایت می کنند و به نوعی این آب کشاورزی به همه می رسد.

وی افزود: اخیراً گزارشاتی به ما رسیده که برخی افراد در قسمت هایی از استان تابع احساسات قرار می گیرند و به سردهنه ها مراجعه می کنند و شاید نسبت به تقسیم بندی آب، نکته نظراتی دارند که بهتر هست به مسئولین مراجعه نمایند و خودشان رأساً نسبت به تغییر دریچه های آب اقدام نکنند، زیرا تقسیم بندی آب بر اساس جدول و میزان منابع آبی که ما در استان داریم صورت می گیرد.

فلاح میری اعلام داشت: دستکاری دریچه های آبیاری و یا تخریب آن به نوعی قطع آبی برای زارعین ایجاد می شود،  که این قطع آب،  جرم انگاری شده در قانون که اگر قطع آبی برای زارعین صورت بگیرد، مجازات بسیار سنگینی را قانون مجازات اسلامی برای آن لحاظ کرده که امیدواریم به آن نقطه نرسیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: کشاورزان عزیز ما انشاالله کمک می کنند که همه با تلاش یکدیگر یک سال زراعی خوبی را پشت سر بگذرانیم.

کد خبر: 2137
  تاریخ خبر : شنبه 4 تیر 1401
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 6 تیر 1401
 دبیر خبر
 602