تاکید بر توزیع عادلانه آب کشاورزی

در دیدار نماینده شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با مدیر عامل آب منطقه ای گیلان، بر توزیع عادلانه آب کشاورزی تأکید شد.

       به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان، ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مجموعه آب منطقه‌ای و همچنین شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی گیلان در تأمین آب کشاورزی در فصل زراعی جاری گفت: باتوجه به کاهش آورد آب سد سفیدرود از تمامی ظرفیت های منابع آبی نظیر آب بندان ها، چاه های عمیق و ایستگاههای پمپاژ آب و لایروبی انهار استفاده لازم به عمل آید.

 وحید خرّمی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید آورد آب سد سفیدرود، برنامه ریزی های لازم با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب استان گیلان زیر نظر استاندار و همراهی و همکاری کلیه مسئولین دستگاههای اجرایی و فرمانداران در سطح استان اقدام گردید.

وی افزود: تاکنون در 2 شهرستان رشت و خمام  حدود 260 کیلومتر از انهار به جهت تسهیل در فرایند آبرسانی به شالیزارهای این مناطق انجام شده و همچنین 87 ایستگاه پمپاژ آب نیز تعمیر و راه اندازی و در مدار بهره برداری هستند.

خرّمی اعلام داشت: اولین مرحله آبگذاری آب در کانال چپ سد سنگر(مربوط به اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی استان) از 14 اردیبهشت ماه به مدت 16 روز پیوسته صورت گرفت و دومین مرحله نیز از دوم خرداد به مدت 8 روز در حال انجام و سپس 4 روز قطع خواهد شد.

کد خبر: 2126
  تاریخ خبر : شنبه 7 خرداد 1401
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 8 خرداد 1401
 دبیر خبر
 442