دومین مرحله آبگذاری اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان آغاز شد

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان از دومین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر از صبح امروز خبر داد .

       به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ مرتضی میرزایی با اعلام این خبر گفت: دومین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر برای آبیاری شالیزارهای مناطق مرکزی استان شامل شهرستانهای رشت و خمام از امروز به مدت 8 روز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: پس از آبگذاری 8 روزه کانال چپ سد سنگر، آب این کانال به مدت 4 روز قطع خواهد شد.

میزرایی یادآور شد: آب کشاورزی کانال راست سد سنگر(مربوط به اراضی شالیزارهای شرق استان گیلان)  نیز از صبح روز 30 اردیبهشت ماه آغاز شده و طبق برنامه از تاریخ آبگذاری 8 روز ادامه و سپس 4 روز قطع خواهد گردید.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان خاطر نشان کرد: باتوجه به افزایش جریان آب رودخانه سفیدرود و کانال های آبیاری، شهروندان به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌ها و تأسیسات آبیاری جدا خودداری کنند.

وی  ضمن تأکید به کشاورزان مبنی بر رعایت تقویم زراعی و هماهنگی فعالیت های زراعی شان با تقویم آبگذاری کانال ها، اظهار داشت: هر گونه تغییرات برنامه های آبیاری متناسب با شرایط آب و هوایی و نیازهای احتمالی نیز، به عموم کشاورزان عزیز اطلاع رسانی می شود.

کد خبر: 2123
  تاریخ خبر : دوشنبه 2 خرداد 1401
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 4 خرداد 1401
 دبیر خبر
 575