با تکمیل سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا؛

۸۴۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه، بهبود آبیاری خواهد شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان بصورت سرزده از سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا بازدید و دستورات لازم را جهت تسریع در فعالیت‌های این پروژه‌ صادر نمود .

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ وحید خرّمی در حاشیه بازدید از کارگاه سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا با بیان اینکه این سد تاکنون حدود 66 درصد پیشرفت ساخت دارد گفت: ساخت سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا بر روی رودخانه شاخرز، باعث بهبود آبیاری ۸۴۰ هکتار از زمین‌های پایین دست این منطقه خواهد شد.

وی افزود: این سد به ارتفاع ۳ متر، طول لاستیک در ناحیه تاج ۶۶ متر و با حجم مخزن ۱۱۰ هزار متر مکعب می‌تواند سالانه حدود ۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، بهبود وضعیت آبیاری زمین‌های کشاورزی منطقه، تغذیه آب زیر زمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه، افزایش سطح تراز آب به دلیل پمپاژ آن به زمین‌های حاشیه رودخانه و بهره برداری تفریحی و گردشگری را از مهمترین اهداف ساخت سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا عنوان کرد.

سدهای لاستیکی شامل یک تیوپ بزرگ لاستیکی است که با استفاده از مهار‌های فولادی بر روی یک بستر بتنی نصب و با هوا پر می‌شود. از مزیت‌های مهم این گونه سد‌ها، کنترل ساده آن با اجرای فرمان تخلیه و یا پر کردن تیوپ برای عبور بدون خطر سیلاب از محل سازه است.

کد خبر: 2096
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 6 اردیبهشت 1401
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401
 دبیر خبر
 853