مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در برنامه رادیوئی دریچه خبر داد:

تأکید و دستور استاندار گیلان بر تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت مصرف مصرف آب استان

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان، وحید خرّمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در گفتگو با برنامه رادیوئی دریچه گفت : با توجه به وضعیت ذخایر آبی قابل استفاده برای سال زراعی جاری و نگرانی های موجود در بخش آب و نیاز به هم افزائی بیشتر کلیه دستگاه های اجرایی استان، با دستور دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در چهارمین جلسه شورای حفاظت آب استان که به ریاست وی و با حضور کلیه اعضاء در محل سد سفیدرود برگزار گردید ، قرارگاه جهادی مدیریت مصرف آب استان در فصل کشاورزی 1401-1400 تشکیل شد.

       مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان افزود: با تشخیص و دستور استاندار گیلان کلیه دستگاه های اجرایی به ویژه فرمانداران در شهرستان ها با تمام توان خود در خدمت این قرارگاه خواهند بود تا سال زراعی جاری انشالله با دغدغه کمتری به اتمام برسد.

خرّمی گفت: به دلیل کاهش بارش های موثر در حوضه آبریز سفیدرود طی سال گذشته و در نتیجه کاهش بی سابقه آورد، در حال حاضر کمتر از 700 میلیون متر مکعب آب در مخزن سد سفیدرود ذخیره و از این بابت برای اراضی آبخور این سد نگرانی های داریم .

وی افزود: از سوی دیگر در خارج از شبکه سفیدرود هم چون پتانسیل ذخیره آب را نداریم و تابع آب های جاری و روان آب ها هستیم، طبیعتا با مشکلاتی روبرو خواهیم بود که طبق روال هر ساله نسبت به برطرف نمودن آنها با همان برنامه ها البته با دقت بیشتری اقدام خواهیم نمود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در خصوص زمان رهاسازی آب سد سفیدرود اعلام داشت: با توجه به کاهش مخزن آب سد سفیدرود و تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان، شروع آبگذاری کانال های آبیاری براساس تقویم زراعی، کانال های تونل آب بر فومنات و کانال راست سد سنگر(مناطق شرقی گیلان) از روز 12 اردیبهشت سالجاری و برای کانال چپ سد سنگر (مناطق مرکزی گیلان)  از تاریخ 16  اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: مرحله اول آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود جهت نشاء برنج 16 روز بصورت پیوسته می باشد و پس از آن نوبت بندی آب بصورت 8 روز وصل و 4 روز قطع ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 2090
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 23 فروردین 1401
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 27 فروردین 1401
 دبیر خبر
 589
  دیدگاه کاربران