استاندار گیلان در بازدید از سد سفید رود تاکید نمود :

تدوین نقشه راه مدیریت بهینه آب با مشارکت مردم

استاندار گیلان در بازدید از سد سفید رود با تأکید بر لزوم تدوین نقشه راه مدیریت بهینه آب با مشارکت مردم گفت: نباید هیچ مانعی برای رسیدن این مایه حیات، به کشاورزان وجود داشته باشد.

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ اسدالله عباسی عصر امروز(یکشنبه) در جریان بازدید از سد سفیدرود که به همراهی مدیران ذیربط، فرمانداران و نمایندگانی از وزارت نیرو و جهاد کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر ارتفاع آب پشت سد، پایین آمده و دبی آب نیز کاهش یافته که نشان دهنده آنست در سال زراعی آینده، با تنش آبی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: برای مدیریت این موضوع، باید همه دستگاه ها و مدیران پای کار باشند تا آب به‌درستی به مزارع و کشت‌زارها هدایت شود.
استاندار گیلان استفاده از آب رودخانه های فصلی، چاه های عمیق و نیمه عمیق و نیز آب بندان ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: فرمانداران، نهادهای انقلابی، بسیج، سپاه و دیگر دستگاه‌ها از تجهیزات و امکانات و نیز از ظرفیت بخش خصوصی برای لایروبی و ساماندهی سردهنه‌ها بهره بگیرند.
وی اضافه کرد: اگرچه نگرانی هایی در مورد موضوع آب وجود دارد ولی امیدوار هستیم که در سایه همکاری مردم، سال زراعی پیش رو ، به‌ خوبی سپری شود.
عباسی ادامه داد: در خصوص لایروبی نیز مردم همگام با مسئولان، یاری کنند و به فرمانداران هم تکلیف کرده ام دستگاه ها را پای کار بیاورند و سد راهی برای رسیدن آب به کشاورزان وجود نداشته باشد.
استاندار گیلان یادآور شد: علاوه بر قرارگاهی در مرکز استان، قرارگاه هایی در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود و باید از ذخیره آب، مراقبت کنند تا این مایه حیات، به‌درستی استفاده شده و عادلانه بین مردم و در همه نقاط تحت پوشش در استان بدرستی توزیع شود.
پس از این بازدید جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران گیلان به ریاست استاندار با حضور نمایندگانی از وزارت نیرو(ارسلان هاشمی رئیس حوضه آبریز رودخانه اترک و حوضه های شمالی و سرپرست حوضه آبریز رودخانه سفید رود بزرگ) و اعضای شورای حفاظت از منابع آب استان برگزار شد. 
کد خبر: 2085
  تاریخ خبر : یکشنبه 21 فروردین 1401
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 24 فروردین 1401
 دبیر خبر
 664