سد لاستیکی فخرآباد رشت مورد بازدید وزیر کشور قرار گرفت

همزمان با سفر یکروزه رئیس جمهوری به استان گیلان ، احمد وحیدی وزیر کشور به نمایندگی از رئیس جمهوری از سد لاستیکی فخر آباد رشت بازدید نمود.

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ وزیر کشور در این بازدید از نزدیک در فرایند ساخت سد لاستیکی فخرآباد رشت قرار گرفت.

هادی پاکزاد معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای گیلان در این بازدید با اعلام پیشرفت فیزیکی 60 درصدی  سد لاستیکی فخرآباد رشت گفت: این سد با هدف توسعه و بهبود آبیاری حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه و جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه، آبگیری ایمن کانال انحراف آب، ذخیره موقت دبی تراز رودخانه و زهکش ها برای تأمین آب کشاورزی، افزایش سطح تراز آب در رودخانه و کاهش هزینه پمپاژ، بهبود شرایط زیست محیطی و تغذیه سفرهای آب زیر زمینی، بهره برداری توریستی و تفریحی و ساماندهی رودخانه در این محدوده در حال ساخت می باشد.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای گیلان ضمن درخواست و مساعدت از وزیر کشور در خصوص حل مشکلات تأمین آب زراعی استان با توجه به کاهش بارش ها و کاهش ورودی آب سد سفیدرود گفت: تأمین اعتبار در این خصوص از محل اعتبارات حوادث جهت مدیریت خشکسالی احتمالی در سال آبی 1400-1401 ضروری است.

کد خبر: 2036
  تاریخ خبر : جمعه 8 بهمن 1400
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 9 بهمن 1400
 دبیر خبر
 581
  دیدگاه کاربران