تأکید بر بازسازی سردهنه های خاکی و لایروبی انهار در شهرستان تالش

در جلسه شورای اداری شهرستان تالش بر بازسازی سردهنه های خاکی ، لایروبی انهار نیازمند لایروبی و تجهیز چاههای عمیق و نیمه عمیق در این شهرستان تا پیش از آغاز فعالیت های کشاورزی تأکید شد.

       به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان؛ در جلسه شورای اداری شهرستان تالش که با حضور حسن محمد یاری نماینده مردم شریف شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، محمد عباس نیا مدیر منابع آب شهرستان تالش در این جلسه  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی شهرستان گفت؛ با توجه به اینکه عموما سردهنه های ما در این شهرستان خاکی و ناپایدار است برای سردهنه سازی و  لایروبی انهار برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم.

وی با اشاره به تشکیل منظم جلسات کمیته تخصیص آب شهرستان افزود؛ عملیات اجرایی پروژه های  ساماندهی رودخانه در قالب  بند واو تبصره 8 قانون بودجه در رودخانه های تالش در دست انجام است.

عباس نیا با اشاره به تعیین تکلیف افراد حقیقی و حقوقی دارای چاههای غیر مجاز محفوره قدیمی قبل از سال 1385 ثبت شده در آمار شناسایی شده وزارت نیرو تأکید نمود؛ در صورت عدم مراجعه این افراد به امور منابع آب شهرستان بمنظور تعیین تکلیف چاههای یاد شده، شرکت آب منطقه ای گیلان در جهت صیانت از منابع آبهای زیر زمینی طبق قانون نسبت به پیگیری قضایی بمنظور تعیین تکلیف و یا انسداد چاههای غیر مجاز اقدام خواهد نمود.

مدیر منابع آب شهرستان تالش با اشاره به لزوم افزایش اعتبارات تأمین آب و سردهنه سازی در این شهرستان گفت؛ از زارعین محترم تقاضا داریم از پتانسیل مناسب بارش های اخیر برای انجام شخم زمستانه استفاده کنند.

گفتنی است؛ حدود 90 درصد سردهنه های شهرستان تالش بصورت خاکی می باشد که سیلابی شدن رودخانه ها باعث تخریب، افزایش هزینه مرمت و بازسازی آنها می گردد.

کد خبر: 2031
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 5 بهمن 1400
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 6 بهمن 1400
 دبیر خبر
 802